3.8 C
Paşcani
sâmbătă, decembrie 21, 2024

Proba la matematică de la evaluare, neaşteptat de uşoară

Considerată în alţi ani „cuiul” evaluării naţionale, proba la matematică a fost percepută ieri drept uşoară de către mulţi dintre elevii de clasa a VIII-a care au susţinut-o. La Liceul „Vasile Alecsandri”, de exemplu, elevii care ieşeau din sala de examen exclamau că a fost foarte uşor sau că au făcut tot.

„Subiectele au fost foarte uşoare, în afară de ultimul subpunct de la ultimul subiect, la care mai mulţi dintre cei cu care am vorbit au greşit. Mai greu a fost şi la exerciţiul 5 de la subiectul al II-lea, pe care nu prea l-am înţeles. În rest, a fost super uşor. Eu nu m-am pregătit suplimentar pentru această probă, pentru că sunt genul care prind din clasă, nu prea învăţ acasă. Subiectele au fost mai uşoare decât la ultima simulare, care a fost chiar foarte uşoară, şi la care am luat 9,40. Cu media 9 am şi terminat, 9 am avut şi în teză. La română a fost mai greu. Ne-au dat elemente pe care noi nu prea le pregătim, pe partea de gramatică. Cred că voi lua 7 sau 8”, a spus Radu Borhan. Pentru a se simţi mai siguri pe ei, dar şi pentru a obţine note foarte bune, unii elevi au recunoscut că au făcut pregătire în particular. „N-am avut emoţii deloc. Cred că toată lumea poate lua peste 5, chiar peste 6, iar de picat vor pica numai cei care n-au nicio treabă cu matematica. Eu am făcut pregătire şi în particular, ca să fiu sigură pe mine. Chiar m-am simţit relaxată la probă. Într-adevăr, spre deosebire de simulări, au fost uşoare subiectele dar, de obicei, simulările se dau grele ca să te pregătească, ca să te sperie. Aşa a fost şi anul trecut”, a afirmat Teodora, candidată de la acelaşi liceu. Chiar şi cei de 10 la matematică au simţit nevoia să meargă la meditaţii. „A fost uşor, am făcut totul foarte bine, sunt sigură. M-am verificat şi toate calculele aşa sunt. Ar trebui să iau 10. Cu excepţia anului ăsta, când a fost mai greu şi am avut media 9 la clasă, am avut media 10 la matematică. Am făcut şi pregătire în particular, ca să fiu sigură că voi obţine la examen nota maximă. Punctul c de la ultima problemă a fost cel mai greu. Adică, pe lângă cunoaşterea teoriei, trebuia să ai şi imaginaţie să vezi ce triunghi se poate crea în acel paralelipiped”, a mărturisit Alexandra Gavrilă, de la acelaşi liceu.

Continuare pe Ziarul de Iasi

Recomandări