Problema apei la Paşcani a căpătat proporţii de neimaginat mai ales din cauza manipulărilor şi minciunilor spuse de unii dintre cei care militează împotriva Apa Vital. O dovadă în acest sens este intervenţia de astăzi din cadrul şedinţei Consiliului Local Paşcani a lui Sorin Olaru, preşedintele interimar al organizaţiei PMP Paşcani.
Pentru ai convinge pe consilieri să nu voteze proiectele primarului el a precizat că se pot încheia contracte individuale aşa cum solicita păşcănenii şi că motivele celor de la Apă Vital sunt nejustificate. El a dat ca exemplu regia de apă din Constanta şi a distribuit consilierilor o serie de informaţii de pe site-ul societăţii.
În realitate RAJA SA Constantă nu încheie contracte individuale cu locatarii de la bloc decât în cazul branşamentelor individuale.
Problema facturării pentru fiecare locatar în parte a fost rezolvată prin aceeaşi metodă propusă şi de cei de la Apă Vital. Mai exact locatarii au încheiat convenţii individuale cu furnizorul de apă iar acestea sunt anexă la contractul de furnizare semnat de reprezentantul asociaţiei de proprietari sau al scării de bloc. Altfel spus contractele sunt colective, la limita condominiului dar sunt însoţite şi de convenţii individuale.
Purtătorul de cuvânt al societăţii ne lămureşte şi cum se face facturarea. Consumurile de apă sunt citite de reprezentantul asociaţiei sau al scării de bloc, împreună cu cel al furnizorului, iar datele finale sunt transmise societăţii pentru facturare.
În acest caz contorii din apartamente nu mai trebuie scoşi pe casa scării iar rău platnicii pot fi acţionaţi în judecata fără întreruperea furnizării apei pentru toţi locatarii de la bloc. Asta deoarece responsabilitatea citirii şi împărţirii consumurilor cade pe umerii asociaţiilor sau reprezentanţilor de scară, nu al fiecărui proprietar în parte.
Menţionăm că operatorul ieşean a propus trei modalităţi de încheiere a contractelor de furnizare: contract colectiv cu asociatiile de proprietari, conventie individuală însoţită de contract colectiv semnat de reprezentantul de scară şi contract individual numai cu branşament individual. Până la urmă, în toate cazurile, plata urma să fie făcută individual, la casieria asociaţiei sau la cea a societăţii pe baza tabelului cu consumurile de apă, fără că reprezentantul scării să aibă vreo responsabilitate pentru cei care nu îşi achita consumurile. Militanţii anti Apa Vital au respins toate variantele propuse până acum şi au cerut încheierea contractelor individuale la nivelul fiecărui apartament nu la intrarea în condominiu. Totuşi peste 90 de scări de bloc au încheiat contracte ori prin intermediul reprezentanţilor desemnaţi ori în urma branşamentelor individuale. În aceeaşi şedinţă Sorin Olaru a mai susţinut că de când a intrat Apă Vital în Paşcani, facturile sale la apă sunt aproape duble. În realitate preţul pentru apă şi canalizare de la PSA, de 5.22 lei a crescut la 6.86 lei la Apă Vital. Costurile reclamate rezultă cel mai probabil din epurarea apei meteorice, serviciu calculat, până acum, în funcţie client, de fostul operator.