Zeci de mii de carduri de sănătate neridicate, blocaje în sistemul informatic şi pacienţi nedumeriţi – este situaţia din judeţul Iaşi cu numai o lună şi jumătate înainte ca acestea să devină obligatorii. În timp ce medicii de familie se plâng că munca le este cu mult îngreunată, iar perioada de consultaţii micşorată, conducerea Casei de Sănătate susţine că introducerea documentelor electronice era necesară pentru eliminarea fraudeleor din sistem.
În judeţul Iaşi, 10 la sută din cardurile de sănătate nu au ajuns la destinatar. Este vorba de 46.000 de documente electronice care au fost returnate Casei de Sănătate şi nu au fost recuperate până acum de asiguraţi. Pentru simplificarea procesului, cardurile vor putea fi ridicate şi de medicii de familie.
„Vor trebui să ne prezinte o listă cu semnăturile asiguraţilor care vor ca acel card să fie ridicat de către medicul de familie, iar dacă nu, pentru toţi ceilalţi să rămână posibilitatea ridicării cardului ori personal, ori de altă persoană care vine cu buletinul şi completează o cerere în numele asiguratului,” a explicat Robert Dâncă, preşedintele Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Iaşi.
De la 1 mai, cardurile de sănătate vor fi unicul instrument de validare a serviciilor medicale. Cu o lună şi jumătate înainte de noul termen limită, medicii de familie spun că sistemul electronic încă prezintă erori.
„Sunt şi situaţii când serverul central îşi opreşte funcţionarea şi în acest caz amânăm această operaţiune de activare creează nişte timpi morţi care bineînţeles influenţează într-o oarecare măsură şi calitatea actului medical şi dialogul cu pacientul şi cursivitatea până la urmă a consultaţiilor,” a spus Răzvan Miftode, medic de familie.