Firma REMAR a amânat scoaterea la stradă a celui mai performant vagon aflat în depoul RATP, fiind implicată în acest moment în alte proiecte * dacă prezentarea tramvaiului se amână pentru câteva luni, publicaţia „Tram News” alocă o pagină proiectului realizat în parteneriat de RATP şi REMAR
Finalizat de ceva luni, tramvaiul modernizat la REMAR Paşcani nu a fost încă scos pe străzile din oraş, cu toate că se intenţiona prezentarea lui publicului ieşean încă din luna septembrie. Şefii RATP susţine că întârzierea se datorează strict producătorului. „Trebuia să-l scoatem la stradă în ultimul trimestru al anului trecut. Din diferite motive, hai să le spunem tehnice, acest lucru s-a amânat. Aşteptăm ca REMAR-ul să ne dea OK-ul pentru a-l putea scoate la stradă, pentru a putea circula cu el…”, spune Maricel Ghercă, directorul RATP. Motivul pentru care va mai dura ceva timp până când „bijuteria” pe boghiuri îi va transporta pe ieşeni îl constituie proiectele în care sunt implicaţi fabricanţii păşcăneni. Astfel, Gruia Stoica, proprietarul REMAR Paşcani, a preluat producătorul de locomotive Electroputere Craiova, precum şi o companie care repară şi modernizează vagoane şi locomotive, intenţionând să se axeze strict pe producţia de locomotive româneşti şi mai puţin pe modernizarea tramvaielor. Vă reamintim că tramvaiul realizat la REMAR are la bază modificarea completă a vagonului de tip GT4 având numărul de parc 302. De la acesta s-au păstrat parţial caroseria şi boghiurile, rezultând un vehicul nou, cu aspect exterior şi interior, parte mecanică şi de tracţiune cu totul diferite faţă de ce era la tramvaiul de la care s-a pornit. Tramvaiul are low-floor, aer condiţionat, scaune tapiţate, interior modern, iar vatmanul foloseşte în locul retrovizoarelor imagini surprinse de camere şi prezentate pe ecrane în cabina sa.