Construirea ultimului segment, Bacău-Paşcani, a fost evaluată ieri la 6,27 miliarde de lei
La o zi de la semnalarea întârzierilor pe toate proiectele de autostradă din Moldova de către fostul secretar de stat ieşean de la Ministerul Transporturilor, consilierul ieşean al ministrului de resort a anunţat ieri că s-a mai făcut un pas. Astfel, Cătălin Urtoi a precizat la ce sumă se ridică construirea segmentului Bacău-Paşcani: 6,27 miliarde de lei fără TVA. Indicatorii tehnico-economici ai celor trei loturi care alcătuiesc acest segment lung de 77 km au fost avizaţi ieri în Consiliul ministerial şi vor fi aprobaţi prin hotărâre de guvern. „Urmează HG, avizarea proiectului tehnic şi ne îndreptăm spre licitaţia de execuţie! Hai că se poate!”, a scris ieri Cătălin Urtoi pe pagina sa de Facebook.
Şi ministrul Sorin Grindeanu a semnalat evenimentul, amintind că Autostrada Moldovei (Ploieşti-Paşcani), „cu o lungime de aproximativ 320 de km, va avea un cost estimat de 25,8 miliarde de lei (fără TVA) şi va fi finanţată prin PNRR”. Nimic însă despre partea de la Paşcani până la graniţa cu Ucraina (Siret).
Cu o zi înainte, fostul secretar de stat Adrian Covăsnianu trecuse în revistă proiectele autostrăzilor A7, A8 şi A13, remarcând întârzieri de până la 8 luni pe fiecare tronson. În dreptul segmentului Bacău-Paşcani, el a menţionat că există riscul pierderii finanţării prin PNRR, dat fiind termenul până la care pot fi depuse documentaţiile proiectelor cu finanţare prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Mai rămâne de îndeplinit a doua condiţie: proiectul să fie finalizate până la sfârşitul lui 2026.