Având în vedere Hotărîrea 24/14.05.2020, privind aprobarea instituirii stării de alertă
la nivel naŃional şi a măsurilor de prevenire şi control al infecŃiilor, în contextul situaŃiei
epidemiologice generate de virusul SARS-CoV-2 , cu data de 15 mai 2020, Casa Judeţeană de Pensii Iași își reia activitatea de relaţii cu publicul la sediul acesteia situat în mun. Iași, str. Anastasie Panu, nr.17-19.
Astfel, pe fondul prevenirii infectării cu noul coronavirus, Casa Judeţeană de Pensii
Iași comunică beneficiarilor sistemului public de pensii, faptul că accesul în instituţie se va
efectua cu respectarea următoarelor măsuri:
A) Recomandăm folosirea mijloacelor moderne de comunicare (poștă electronică,
protalul CNPP , fax , poșta clasică ), pentru obţinere informaţii , înregistrare cereri de
recalculare care nu presupun prezentarea unei adeverinţe în original , înregistrare cereri de
schimbare modalitate de plată , schimbare domiciliu , eliberare adeverinţe de pensionar .
Ajutorul de deces poate fi solicitat prin adresele de e-mail [email protected] ,
[email protected] . Plata ajutorului se face în cont bancar (se atașează extras pe numele
solicitantului) sau prin mandat poștal .
B) La sediul Casei Judeţene de Pensii
1) Recomandăm ca la sediul CJP să se prezinte persoanele care trebuie să depună
dosarul de pensie ( acesta trebuie să fie complet inclusiv formularul de cerere să
fie completat ) , cele care solicită de urgenţă ajutor deces ( prezintă cererea si
declaraţia tip – vezi site cjp ,acte de stare civilă a solicitantului original și copie ) ;
2) În cazul persoanelor care au vechime atît în Romania cît și în state ale Uniunii
Europene dosarul de pensie se depune în statul în care are locul de ședere
obișnuită ;
3) Se va asigura un flux controlat al publicului în spaţiul închis al sălii de relaţii cu
publicul : o persoana / ghișeu cu respectarea circuitelor și distanţării sociale;
4) Se va păstra , obligatoriu, distanţa socială de minim 1,5 metri faţă de salariaţii
aflaţi la ghișeele CJP;
5) Se va purta în mod obligatoriu, masca de protecţie;
6) Se va efectua triajul epidemiologic ce constă în verificarea temperaturii și
completarea chestionarului standard; (dacă este cazul)
7) Se va efectua dezinfectarea mâinilor cu materialele puse la dipoziţie de către
Casa Judeţeană de Pensii Iași;
8) Se vor evita busculadele la sediul instituţiei, prin mobilizarea unui număr mai
mare de agenţi de pază, dacă este cazul , și păstrarea distanţei sociale în spaţiul
de așteptare din exteriorul CJP ;
9) Activitatea de audienţe și cea de consiliere de specialitate se va realiza și în
continuare telefonic sau prin e-mail, cu excepţia cazurilor urgente care nu suferă
amânare, care vor fi asigurate prin rotaţie de un director din conducerea Casei
Judeţene de Pensii Iași;
10)Activitatea de distribuire bilete de tratament rămîne suspendată .
Astfel, Casa Judeţeană de Pensii Iași vă stă la dispoziţie și în continuare prin
intermediul mijloacelor de comunicare de la distanţă:
• Serviciul poștal sau curierat;
• Poștă electronică la dresa [email protected];
• Telefonic, la numerele 0232/240053, 0232/218540,
• Fax la numerele 0232/410092, 0232/218540;
• Pagina web www.cjpiasi.ro.
În acest context epidemiologic, începând cu data de 15 mai 2020, programul de lucru
cu publicul, este următorul ;
– Luni – joi între orele 8 -14,00
– Vineri între 8-13,00
C) La sediul cabinetelor de expertiză medicală mun. Iași, str. Anastasie Panu, nr.17-19.
1) Pentru pensionarii de invaliditate care au avut termen de revizuire medicală în
perioada 16.03.2020 – 14.05.2020 inclusiv procedura este următoarea :
– Începînd cu 15.05.2020 medici experţi solicită telefonic documentele medicale care
au fost emise de la ultima revizuire medicala și programul recuperator ;
– Documentele vor fi trimise la CJP Iași – Expertiză medicală – prin serviciul poștal sau
electronic – termen limită 14.06.2020 ;
– În situaţia în care pensionarul se prezinta la Comisia de Expertiză vor fi reţinute doar
documentele medicale .
2) Activitatea curentă care implică prezenţa fizică a pensionarului constă în :
– Solicitările noi de expertizare, în vederea înscrierii la pensie de invaliditate
– Revizuirea medicală cu termen de prezentare la comisia medicală stabilit ulterior
datei de 15 mai 2020
– Activitatea de avizare a concediilor medicale, inclusiv a celor care fac obiectul
prevederilor Legii nr.346/2002 privind asigurarea pentru muncă și boli profesionale
– Eliberarea certificatului medical în cazul aplicării prevederilor Legii nr.416/2001
privind venitul minim garantat.
– Alte expertize medicale ( pt.serviciul de medicină legală , scutire gărzi )
Programul de lucru este : Zilnic 8 -14
Te.0232-212128