miercuri, iulie 9, 2025
26.2 C
Paşcani
Login

Activitatea Casei Judetene de Pensii pe timpul starii de alerta

Având în vedere Hotărîrea 24/14.05.2020, privind aprobarea instituirii stării de alertă
la nivel naŃional şi a măsurilor de prevenire şi control al infecŃiilor, în contextul situaŃiei
epidemiologice generate de virusul SARS-CoV-2 , cu data de 15 mai 2020, Casa Judeţeană de Pensii Iași își reia activitatea de relaţii cu publicul la sediul acesteia situat în mun. Iași, str.  Anastasie Panu, nr.17-19.
Astfel, pe fondul prevenirii infectării cu noul coronavirus, Casa Judeţeană de Pensii
Iași comunică beneficiarilor sistemului public de pensii, faptul că accesul în instituţie se va
efectua cu respectarea următoarelor măsuri:

A) Recomandăm folosirea mijloacelor moderne de comunicare (poștă electronică,
protalul CNPP , fax , poșta clasică ), pentru obţinere informaţii , înregistrare cereri de
recalculare care nu presupun prezentarea unei adeverinţe în original , înregistrare cereri de
schimbare modalitate de plată , schimbare domiciliu , eliberare adeverinţe de pensionar .
Ajutorul de deces poate fi solicitat prin adresele de e-mail cjp.iasi@cnpp.ro ,
deces.iasi@cnpp.ro . Plata ajutorului se face în cont bancar (se atașează extras pe numele
solicitantului) sau prin mandat poștal .

B) La sediul Casei Judeţene de Pensii
1) Recomandăm ca la sediul CJP să se prezinte persoanele care trebuie să depună
dosarul de pensie ( acesta trebuie să fie complet inclusiv formularul de cerere să
fie completat ) , cele care solicită de urgenţă ajutor deces ( prezintă cererea si
declaraţia tip – vezi site cjp ,acte de stare civilă a solicitantului original și copie ) ;
2) În cazul persoanelor care au vechime atît în Romania cît și în state ale Uniunii
Europene dosarul de pensie se depune în statul în care are locul de ședere
obișnuită ;
3) Se va asigura un flux controlat al publicului în spaţiul închis al sălii de relaţii cu
publicul : o persoana / ghișeu cu respectarea circuitelor și distanţării sociale;
4) Se va păstra , obligatoriu, distanţa socială de minim 1,5 metri faţă de salariaţii
aflaţi la ghișeele CJP;
5) Se va purta în mod obligatoriu, masca de protecţie;
6) Se va efectua triajul epidemiologic ce constă în verificarea temperaturii și
completarea chestionarului standard; (dacă este cazul)
7) Se va efectua dezinfectarea mâinilor cu materialele puse la dipoziţie de către
Casa Judeţeană de Pensii Iași;

8) Se vor evita busculadele la sediul instituţiei, prin mobilizarea unui număr mai
mare de agenţi de pază, dacă este cazul , și păstrarea distanţei sociale în spaţiul
de așteptare din exteriorul CJP ;
9) Activitatea de audienţe și cea de consiliere de specialitate se va realiza și în
continuare telefonic sau prin e-mail, cu excepţia cazurilor urgente care nu suferă
amânare, care vor fi asigurate prin rotaţie de un director din conducerea Casei
Judeţene de Pensii Iași;
10)Activitatea de distribuire bilete de tratament rămîne suspendată .
Astfel, Casa Judeţeană de Pensii Iași vă stă la dispoziţie și în continuare prin
intermediul mijloacelor de comunicare de la distanţă:
• Serviciul poștal sau curierat;
• Poștă electronică la dresa cjp.iasi@cnpp.ro;
• Telefonic, la numerele 0232/240053, 0232/218540,
• Fax la numerele 0232/410092, 0232/218540;
• Pagina web www.cjpiasi.ro.
În acest context epidemiologic, începând cu data de 15 mai 2020, programul de lucru
cu publicul, este următorul ;
– Luni – joi între orele 8 -14,00
– Vineri între 8-13,00

C) La sediul cabinetelor de expertiză medicală mun. Iași, str. Anastasie Panu, nr.17-19.
1) Pentru pensionarii de invaliditate care au avut termen de revizuire medicală în
perioada 16.03.2020 – 14.05.2020 inclusiv procedura este următoarea :
– Începînd cu 15.05.2020 medici experţi solicită telefonic documentele medicale care
au fost emise de la ultima revizuire medicala și programul recuperator ;
– Documentele vor fi trimise la CJP Iași – Expertiză medicală – prin serviciul poștal sau
electronic – termen limită 14.06.2020 ;
– În situaţia în care pensionarul se prezinta la Comisia de Expertiză vor fi reţinute doar
documentele medicale .
2) Activitatea curentă care implică prezenţa fizică a pensionarului constă în :
– Solicitările noi de expertizare, în vederea înscrierii la pensie de invaliditate
– Revizuirea medicală cu termen de prezentare la comisia medicală stabilit ulterior
datei de 15 mai 2020
– Activitatea de avizare a concediilor medicale, inclusiv a celor care fac obiectul
prevederilor Legii nr.346/2002 privind asigurarea pentru muncă și boli profesionale
– Eliberarea certificatului medical în cazul aplicării prevederilor Legii nr.416/2001
privind venitul minim garantat.
– Alte expertize medicale ( pt.serviciul de medicină legală , scutire gărzi )
Programul de lucru este : Zilnic 8 -14
Te.0232-212128

sursa cjpiasi

Recomandări

Invitație la teatru pentru copii

Casa Municipală de Cultură "Mihail Sadoveanu" din Pașcani vă invită la un spectacol de teatru pentru copii. Vă invităm miercuri, 16 iulie 2025, de la...