1.5 C
Paşcani
miercuri, decembrie 25, 2024

Adio reduceri false, publicitate mascată și recenzii fake. Ce aduce directiva Omnibus, transpusă prin OUG

Cumpărături online mai sigure. Asta ar trebui să se întâmple după ce Guvernul a decis să implementeze o directivă europeană care îi protejează pe cei care fac shopping pe internet. Vor fi sancţionate reducerile şi recenziile false, iar platformele online trebuie să anunţe publicitatea plătită. În caz contrar, amenzile pot ajunge până la patru la sută din cifra de afaceri.

De la an la an, tot mai mulţi români aleg să cumpere online.

Mădălina Chițac, reporter Observator: În 2021, românii au cumpărat de pe internet produse în valoare de 6,2 miliarde de euro. Cu 10% mai mult faţă de 2020. În fiecare zi s-au cheltuit aproape 17 milioane de euro, în creștere de la 15 milioane de euro, media zilnică înregistrată în 2020. 

Însă în acelaşi ritm creşte şi numărul păcălelilor. Aşa că Guvernul a adoptat o ordonanţă de urgenţă care transpune directiva europeană Omnibus – cea care ar urma să-i protejeze pe consumatori, în special în mediul online.

Mădălina Chițac, reporter Observator: În 2021, românii au cumpărat de pe internet produse în valoare de 6,2 miliarde de euro. Cu 10% mai mult faţă de 2020. În fiecare zi s-au cheltuit aproape 17 milioane de euro, în creștere de la 15 milioane de euro, media zilnică înregistrată în 2020. 

Însă în acelaşi ritm creşte şi numărul păcălelilor. Aşa că Guvernul a adoptat o ordonanţă de urgenţă care transpune directiva europeană Omnibus – cea care ar urma să-i protejeze pe consumatori, în special în mediul online.

Mădălina Chițac, reporter Observator: În 2021, românii au cumpărat de pe internet produse în valoare de 6,2 miliarde de euro. Cu 10% mai mult faţă de 2020. În fiecare zi s-au cheltuit aproape 17 milioane de euro, în creștere de la 15 milioane de euro, media zilnică înregistrată în 2020. 

Însă în acelaşi ritm creşte şi numărul păcălelilor. Aşa că Guvernul a adoptat o ordonanţă de urgenţă care transpune directiva europeană Omnibus – cea care ar urma să-i protejeze pe consumatori, în special în mediul online.

Continuarea pe Observator 

Recomandări