Domiciliul fiscal al unei firme trebuie frecventat de administratorii companiei, pentru că actele fiscale sunt trimise la adresa respectivă, potrivit unui comunicat publicat joi de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), referitor la problema întâmpinată de omul de afaceri Valentin Radu, administratorul firmei de software Marketizator Friends, ale cărui afaceri au avut de suferit din cauza unor probleme cu Formularul 088. Formularul 088, prin care un contribuabil este evaluat de către funcţionarii Fiscului din punct de vedere al capacităţii de a desfăşura activităţi economice în sfera TVA, a fost aspru criticat de oamenii de afaceri din cauza îngreunării unui proces birocratic şi aşa dificil.
Afacerile firmei de software Marketizator Friends au fost blocate parţial câteva săptămâni, după ce Fiscul l-a lăsat pe antreprenorul Valentin Radu fără cod de TVA şi l-a obligat să completeze din nou Formularul 088. Potrivit ANAF, această situaţie reflectă o lipsă de interes a firmelor privind importanţa legală a domiciliului fiscal. ”Alegerea domiciliului fiscal la o adresă nefrecventată de către reprezentanţii legali ai firmei, în timp ce activitatea administrativă şi gestionarea efectivă a afacerilor se realizează la o altă adresă, se poate dovedi contraproductivă”, se arată în comunicat. Fiscul consideră că firmele trebuie să se asigure de primirea corespondenţei la adresa de la domiciliul fiscal ales, pentru că ANAF are obligaţia legală de a transmite toate actele fiscale la această adresă.
ANAF se în plin proces de evaluare a unor modalităţi alternative de comunicare prin mijloace electronice, declaraţiile fiscale urmând a fi depuse, începând cu 1 ianuarie 2017, doar online, formatul de hârtie urmând să fie complet eliminat, a declarat recent, pentru Profit.ro, preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), Dragoş Doroş. ANAF a lansat miercuri o invitaţie către firme pentru a avea discuţii pe marginea Formularului 088.
Sursa:Ziarul de Iasi