vineri, iulie 18, 2025
18.3 C
Paşcani
Login

Apa Vital sprijina pascanenii pentru infiintarea asociatiilor de proprietari. Vezi aici cateva sfaturi practice

Ghid pentru înfiinţarea asociaţiilor de proprietari în Paşcani

Înfiinţarea unei asociaţii de proprietari

Etapele constituirii asociaţiei de proprietari sunt următoarele:

· Asociatia se constituie la iniţiativa a trei sau mai multe persoane fizice ori juridice, în scopul realizării unor activităţi de interes general al unor colectivităţi, sau în interes personal nepatrimonial.

· Patrimoniul iniţial al asociaţiei poate fi echivalentul unui salariu minim brut pe economie.

· Dupa dobândirea personalităţii juridice, patrimoniul în numerar iniţial al asociaţiei va fi putea fi folosit pentru efectuarea de plăţi în interesul asociaţiei, după ce va fi transferat în contul curent.

Actele necesare pentru înfiinţarea unei asociaţii de proprietari sunt:

· copie CI / Paşaport membri fondatori (minim 3);

· copie Contract spaţiu pentru sediul asociaţiei;

· datele de identificare ale (co)proprietarilor sediului;

· o variantă pentru denumirea asociaţiei.

Termenul pentru constituirea unei asociaţii este de 45 zile.

Dosarul ce urmează a fi înregistrat la judecătorie cuprinde următoarele documente:

În cazul în care se constituie asociaţie de proprietari pe tot blocul sunt necesare următoarele acte:

· două cereri tip;

· statutul asociaţiei de proprietari + tabel nominal cu semnături;

· actul constitutiv + tabel nominal cu semnături;

· acordul de asociere + anexa cu tabelul nominal cu proprietarii membri;

· procesul-verbal al adunării generale de constituire + tabel cu semnăturile celor care au participat la aceasta;

· copie de pe încheierea de la Judecătorie cu înscrierea în Cartea Funciară a actului de proprietate al unui membru al asociaţiei de proprietari;

· copie de pe încheierea de la Judecătorie cu înscrierea în Cartea Funciară a clădirii şi proces-verbal de predare-primire a mijloacelor materiale şi băneşti.

Onorariul variază în functie de nr. de proprietari ce vor face parte din asociaţie, respectiv între 20 şi 45 lei/apartament.

În cazul în care se constituie asociaţie de proprietari pe scări sau tronsoane, existând o scară din blocul respectiv care este deja asociaţie de proprietari, aveţi nevoie de:

· două cereri tip;

· statutul asociaţiei de proprietari + tabel nominal cu semnături;

· actul constitutiv + tabel nominal cu semnături;

· acordul de asociere + anexă cu tabelul nominal;

· procesul-verbal al adunării generale de constituire + tabel cu semnăturile celor care au participat la aceasta;

· copie de pe sentinţa definitivă şi irevocabilă a scării care este Asociaţie de Proprietari;

· convenţie încheiată între noile asociaţii de proprietari constituite pe scările aceluiaşi bloc, semnată de preşedinţii acestora, privind gestionarea serviciilor prestate de toţi furnizorii;

· acord de delimitare între scări în care se face referire la separarea pe scări, lifturi, terase, subsoluri, teren aferent clădirii etc., însoţit de un tabel cu semnăturile proprietarilor de pe fiecare scară, care sunt de acord cu delimitarea;

· proces-verbal de predare-primire a mijloacelor materiale şi băneşti şi copie după ultima listă de plată a cotelor de întreţinere.

Onorariul variază în funcţie de nr. de proprietari ce vor face parte din asociaţie, respectiv între 25 şi 50 lei/apartament.

Dacă se constituie asociaţie de proprietari pe scări sau tronsoane şi nici o altă scară din blocul respectiv nu este asociaţie de proprietari aveţi nevoie de:

· două cereri tip;

· statutul asociaţiei de proprietari + tabel nominal cu semnături;

· actul constitutiv + tabel nominal cu semnături;

· acordul de asociere + anexa cu tabelul nominal;

· procesul-verbal al adunării generale de constituire + tabel cu semnăturile celor care au participat la aceasta;

· avize (original şi copie) de la furnizorii de servicii;

· acord de delimitare între scări în care se face referire la separarea pe scări, lifturi, terase, subsoluri, teren aferent clădirii etc., însoţit de un tabel cu semnăturile proprietarilor de pe fiecare scară, care sunt de acord cu delimitarea;

· convenţie încheiată între noile Asociaţii de Prorietari constituite pe scările aceluiaşi bloc, semnată de preşedintii acestora, privind gestionarea serviciilor prestate de toţi furnizorii;

· copie de pe încheierea de la Judecătorie cu înscrierea în Cartea Funciară a clădirii;

· proces-verbal de predare-primire a mijloacelor materiale şi băneşti;

· copie de pe ultima listă de plată a cotelor de întreţinere.

Toate actele ce urmeaza a fi depuse vor fi semnate pe ultima pagină a fiecăruia şi pe ultima pagină a anexelor, de către presedintele asociaţiei de proprietari ales în adunarea generală (probat cu procesul-verbal) şi ştampilate cu ştampila asociaţiei. Toate actele trebuie completate în original, în trei exemplare, două din ele rămînînd la asociaţia de proprietari. Sursa Apa Vital Iasi

Recomandări