Oamenii ar trebui să fie foarte atenţi când semnează noi contracte de energie, întrucât furnizorii au multe tactici de a păcăli clienţii, iar preţurile prea mici de obicei ascund diverse capcane, a declarat directorul general al CEZ România, Ondrej Safar, într-un interviu acordat Agerpres.
Este vorba despre oferte foarte bune la prima vedere, care însă fie nu arată toate costurile, fie sunt pentru o perioadă mică de timp. De asemenea, unii agenţi de vânzări merg din uşă în uşă şi sperie oamenii că trebuie să semneze urgent noi contracte, altfel rămân fără curent.
”Le-aş recomanda oamenilor să se uite pe cât mai multe oferte, majoritatea le găsiţi online şi nu trebuie să ieşiţi, dar trebuie să ştiţi că există anumite condiţii şi trebuie să fiţi atenţi la ele. Capcanele care se practică de obicei sunt, spre exemplu, că aceste oferte prezintă un preţ foarte mic, dar nu arată toate componentele preţului, ci se referă doar la o parte din preţul final. O altă practică este că oferta poate părea foarte atractivă la o primă vedere, dar dacă citeşti detaliile afli că acest preţ se aplică pentru doar trei luni, iar după aceea este vorba despre un alt preţ. O altă capcană care se practică se referă la agenţi de vânzări care vin la uşă şi spun că sunt de la compania de energie, depinde de regiune, şi că trebuie să semnezi ceva foarte rapid, altfel rămâi fără electricitate. În aceste cazuri, le recomand consumatorilor să verifice toate informaţiile cu furnizorul actual, să sune la call-center, să verifice pe site. Pot doar să le spun oamenilor că nu există miracole în ofertele ieftine. Acest lucru nu este valabil doar pentru electricitate, ci pentru orice lucru: când cumperi ceva, există un anumit preţ, iar dacă preţul este prea mic, cel mai probabil în spate se ascunde o păcăleală. Deci, este foarte important să fim atenţi”, a explicat Ondrej Safar.
Safar recomandă consumatorilor să nu intre în panică, pentru că nu rămâne nimeni fără curent. Cel mai bine ar fi să studieze ofertele de pe site-urile furnizorilor şi să aleagă ce li se potriveşte mai bine nu doar din punctul de vedere al preţului, ci şi, spre exemplu, al modului de plată sau al felului în care vor primi factura, online sau print.