0.2 C
Paşcani
miercuri, februarie 5, 2025

„Avem olimpici, avem valoare”: Iași, locul 2 pe țară la INTELIGENȚĂ

Avem cantitate, dar şi calitate: judeţul Iaşi se află pe locul 2 între judeţe la numărul de elevi, dar ocupă aceeaşi poziţie şi la capitolul premiilor. Rezultat excepţional înregistrat de elevii şi profesorii ieşeni la Olimpiadele Naţionale desfăşurate recent. Într-un clasament bazat pe numărul de premii obţinute, Iaşul este „vicecampion naţional” după Capitală. Trezirea din euforie ridică însă tema valorificării acestor performanţe, existând temerea că mulţi dintre premianţi vor lua drumul străinătăţii.

Rezultatele din acest an la Olimpiadele şcolare arată că rezultatele înregistrate de elevii ieşeni la aceste concursuri au devenit din ce în ce mai bune. În urma unei analize făcute de 7EST rezultă că judeţul Iaşi se situează la acest capitol pe un onorant loc 2 pe ţară, după Bucureşti. În calcul a fost luat numărul de premii obţinute la şapte dintre materiile de bază, atât ca valoare a locurilor, dar şi ca număr de premii. S-a ţinut cont, de asemenea, de numărul mare de premii obţinute la Olimpiadele unde Iaşul a luat primul loc, cum este cazul Pedagogiei, Artelor, Elenismului sau Limbii ruse.

Aşa cum era de aşteptat, primul loc în topul premianţilor la Olimpiade este ocupat de Bucureşti, în timp ce Iaşul se află înaintea unor oraşe cu pretenţii, precum Clujul (locul 5), Craiova (6), Timişoara (7), Sibiu (8), Constanţa (9) sau Braşov (10). Interesant este faptul că pe locurile 3 şi 4 se situează Prahova şi Maramureş, judeţe care nu au un potenţial ridicat din punct de vedere universitar. Inspectorul şef al Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi, profesor Camelia Gavrilă, consideră că rezultatele bune din acest an arată calitatea şi performanţa şcolii ieşene. „Olimpiadele rămân forme de evaluare externă severă şi obiectivă, provocare pentru cunoaştere şi depăşire de sine, într-o lume în care informaţiile se adună halucinant, iar competiţia devine, inevitabil, un mod de viaţă şi o şansă sigură de realizare ştiinţifică şi profesională“

CONTINUAREA AICI

Recomandări