Părinţi, atenţie mare la conturile de pe Internet ale copiilor voştri! Jocul sinucigaş „Balena Albastră“, cunoscut cu numele „Blue Whale Challenge“, a ajuns la graniţa de est a ţării şi face victime printre adolescenţii basarabeni. Trei tineri din Republica Moldova s-au sinucis în ultima săptămână, aruncându-se în gol, aşa cum prevede ultima sarcină din provocarea scandaloasă care a făcut zeci de victime în fostele state sovietice. Trendul „Blue Whale Challenge“ a pornit în Rusia, acolo unde, până în prezent, se consideră că peste 130 de decese în rândul adolescenţilor sunt legate de jocul periculos. Moda a fost adoptată în state precum Letonia, Ucraina, Belarus, Azerbaijan, unde s-au înregistrat morţi şi răniţi cu traumatisme severe din cauză că s-au aruncat de la înălţime. Mediul de propagare a jocului este cea mai cunoscută platformă socială folosită în statele din fosta URSS, V Kontakte (VK), pe care o utilizează şi mii de occidentali.
„Balena Albastră“ este un joc online pe care îl poţi câştiga doar dacă te sinucizi. În România, până în prezent, autorităţile nu au emis nicio informare în legătură cu „provocarea momentului“. Mai multe surse ne-au confirmat că sunt tineri din Iaşi care folosesc platforma socială VK, şi chiar elevi ar fi interesaţi de „Balena Albastră“. Poliţia franceză, de exemplu, a luat atitudine în urmă cu câteva zile.
„Nu vă lăsaţi influenţaţi, pentru nicio provocare nu merită să vă riscaţi viaţa“, au subliniat autorităţile din Hexagon luni, 6 martie, pe contul oficial de Twitter al Poliţiei Naţionale Franceze.
„Balena Albastră“ poate fi jucat cu un simplu cont pe VK. Relatările despre provocarea sinistră arată că orice utilizator interesat să intre în joc trebuie doar să anunţe acest lucru printr-un status scurt şi să adere pe reţea la grupuri sinucigaşe „Blue Whale“. „I want to play Blue Whale“, (n.r. – vreau să joc Balena Albastră), „I’m in the game“ (n.r. – sunt în joc), „I want to play Blue Whale, can you help me?“ (n.r. – vreau să joc balena albastră, mă poţi ajuta?), „I’m looking for a guardian/sponsor“ (n.r. – caut un ghid/gardian), sunt cele mai întâlnite statusuri în rândul tinerilor care joacă „Balena Albastră“, toate însoţite de hashtagul #bluewhale.