Bilant multumitor in urma celei de-a cinea editii a Zilelor Pascaniului. Desi au fost organizate intr-o locatie noua, pe Stadionul Municipal, nu in centrul Pascaniului, la eveniment au participat mii de cetateni din Pascani si comunele invecinate, mai multi decat in celelalte editii.
Organizatorii estimeaza ca in ultima seara de spectacole, pe stadion si in imprejurimi au fost prezenti cca 10.000 de spectatori. De asemenea vremea a tinut cu pascanenii, desi prognoza meteo anunta o vreme capricioasa cu ploi torentiale, asa cum s-a intamplat in localitatile invecinate.
Si concertele sustinute de artisti au fost pe placul spectatorilor, Connect-r, Directia 5 si lautarii de muzica populara fiind foarte apreciati.
In spatele cortinei, insa, au existat numeroase probleme organizatorice care pana la urma au fost rezolvate.
Cea mai mare dintre ele a fost cea in legatura cu asigurarea energiei electrice atat pentru scena cat si comercianti. Reprezentantii Primariei au aflat chiar inainte de spectacol ca reteaua electrica de la stadion nu poate asigura necesarul de energie, in timp ce specialistul instituei, Iacob Mart si-a inchis telefoanele timp de cateva zile si s-a facut nevazut. Acesta a fost motivul pentru comerciantii s-au dus la Primarie speriati ca produsele lor se vor strica din lipsa de curent, iar instrumentele artistilor si aparatele de sonorizare nu aveau suficienta putere.
De asemenea un grup de copii a ramas suspendat in ciocanul zburator timp de aproape 10 minute din cauza unei intreruperi de curent. Pana la urma problema a fosat rezolvata cu 4 generatoare imprumutate de la societatile Agrocomplex, Avastar, Prest Serv Apa SA si unul de la Iasi.
O alta problema a fost lipsa de interes si chiar piedicile puse de unii functionari publici privind modul de inchiriere, dar si de gestionare a domeniului public de catre comercianti. Viceprimarul Vasile Axinte, presedintele comisiei de organziare a Zilelor Pascaniului crede ca acestia au intarziat sau impiedicat anumit incheierea contractelor de inchiriere pentru terase, parc de distractii sau tonete. Astfel, in ziua de joi, 4iulie si chiar vineri, toti comerciantii si oamenii de afaceri s-au ingramadit sa-si ocupe spatiile creandu-se astfel o imbulzeala de nedescris.
Si programul artistic de sambata seara, 5 iulie a fost dat peste cap si din cauza vremii nefavorabile, dar si participarea artistei Lora, ea fiind programata pentru ziua de duminica. Astfel a facut schimb cu formatia Millenium, pentru ziua de vineri, insa a venit sambata, decalandu-se astfel programul cu aproape 2 ore. Formatia Directia 5 a facut show dupa ora 12 noaptea, cantand aproape 2 ore in fata unui public mai putin numeros, de aproape 500 de persoane.
Mentionam ca din chirii a fost incasata suma de 60.105 mii lei, insuficienta pentru acoperirea cheltuielilor, bugetul aprobat de Consiliul Local fiind de aproape 2,4 miliarde de lei vechi. De asemenea, de la buget a fost alocata suma de 70.000 lei, diferenta de bani pentru plata artistilor urmand sa fie acoperita din sponsorizari sau tot de la bugetul local pana la sfarsitul acestei luni. ziarulorizont.info