Şedinţă maraton la Primăria Hârlău. În cursul zilei de vineri consilierii locali au dezbătut timp de aproape 5 ore cele 14 puncte de pe ordinea de zi.
Discuţiile au început cu o informare privind situaţia apei la Hârlău în urma lucrărilor de reabilitare şi extindere a reţelelor de apă şi canalizare.
Conducerea ApaVital a fost invitată să dea explicaţii în legătură cu calitatea apei şi termenul de finalizare a investiţiei din cauza nemulţumirii locuitorilor.
Directorul tehnic al operatorului de apă, Mihail Dorus (FOTO) a explicat consilierilor care sunt motivele pentru care apa de la robinet este tulbure. Vechimea unor reţele dar şi calitatea apei brute din barajul de la Parcovaci sunt principalele probleme. O parte din ele au fost deja rezolvate.
Explicaţiile tehnice nu au fost suficiente pentru unii consilieri. Unul dintre ei au adus câteva sticle cu apa de la robinete pentru a arăta că nu este potabilă. În replică directorul Apa Vital a dat garanţii că apa corespunde parametrilor de calitate şi că nu este dăunătoare pentru sănătate
În acelaşi context s-a vorbit şi despre viitorul apei la Hârlău. Oraşul va avea nevoie de o sursă alternative de apă şi sunt necesare investiţii suplimentare pentru eliminarea reţelelor vechi aflate pe proprietăţi private. La rândul lor consilierii locali au avut câteva solicitări.
Prima dintre ele a fost că Apa Vital să stabilească un termen limită până la care să fie rezolvată problema apei la Hârlău. Reprezentanţii operatorului iesean au spus că până cel târziu la sfârşitul lunii august vor fi finalizate toate lucrările de investiţii iar apa de la robinete nu va mai fi tulbure.
De asemenea consilierii au cerut despăgubiri de la operator. Este vorba despre o reducere a preţului la apă pentru populaţie pentru perioada în care au fost probleme cu apă. Conducerea societăţii a spus că cererea ar trebui înaintată şi discutată în cadrul conducerii asociatiei judeţene ARSACIS.
Tot în şedinţa de ieri consilierii locali dar şi unii cetăţeni prezenţi la şedinţa sau plâns că nu sunt informaţi la timp de întreruperile la apă din cauza lucrărilor. Directorul operatorului ieşean spune că abonaţii pot primi informaţii prin call- center la numărul 0232- 969 sau SMS direct pe telefonul mobil. Mai mult, în scările de bloc ar urma să fie puse afişe cu astfel de anunţuri, când va fi cazul.
Menţionăm că în ultimii 3 ani de zile, la Hârlău, au fost derulate investiţii importante din fonduri europene.
În prima etapă a fost modernizată staţia de epurare pentru care s-a cheltuit 15,5 milioane de euro. A urmat extinderea reţelelor de canalizare – 7.8 milioane de lei şi încă 24,5 milioane de lei pentru reabilitarea şi extinderea reţelelor de apă şi pentru realizarea unei staţii moderne de tratare a apei şi a unor staţii de pompare.