Tragedia de la Crevedia, Dâmbovița, unde zilele trecute a avut loc o explozie devastatoare la o stație GPL în urma căreia doi oameni au murit, iar alte zeci de persoane au fost grav rănite, a adus din nou în atenția publică subiectul mașinilor dotate cu o instalație GPL (gaz petrolier lichefiat), vehicule pe care unii le numesc „adevărate bombe cu ceas”.
Pentru a vedea dacă ar trebui să existe motive de îngrijorare, „Ziarul de Iași” a cerut clarificări de la Registrul Auto Român (RAR), instituție care eliberează cartea de identitate a vehiculului (CIV) pentru autovehicule dotate cu instalație GPL, iar un inspector de specialitate ne-a oferit, solicitând anonimatul, alte informații importante despre când pot deveni într-adevăr aceste vehicule periculoase atât pentru pasageri, cât și pentru ceilalți din jur. El a cerut sa fie anonim nu pentru ca ar spune lucruri care nu trebuie sa fie publice, ci pentru ca nu-i este clara conduita de comunicare a institutiei si nu doreste sa fie pus intr-o situatie pe care nu o poate prevedea. Am obținut și o explicație privind interzicea accesului în unele parcări subterane din oraș a vehiculelor dotate cu instalație GPL, cum ar fi parcarea de la Palas Iași (vezi foto). Pe lângă asta, pentru că mare parte a celor care fac transport de persoane preferă să-și doteze mașina cu o instalație GPL datorită costurilor mai reduse (prețul unui litru de GPL este la jumătate față de cel al benzinei), am vorbit pe acest subiect și cu un taximetrist din Iași.