Ajutorul financiar pe care ţările contributor net la bugetul Uniunii Europene l-au acordat României încă din perioada de preaderare este mai concret decât orice discuţie despre plusurile sau minusurile aderării: soldul marchează un plus de 26,5 miliarde de euro – cât costul total al tuturor autostrăzilor şi drumurilor expres de pe hârtie din România.
De după semnarea acordurilor de aderare la UE în aprilie 2005 până în septembrie 2016, România a primit 39,8 miliarde de euro de la UE – fonduri structurale, pentru dezvoltare rurală şi plăţi directe în agricultură – şi a plătit contribuţia obligatorie de 1% din Produsul Naţional Brut de 13,7 miliarde de euro, rezultând un sold pozitiv de peste 26 de miliarde de euro.
România are un necesar de finanţare pentru infrastructură, pentru următorii 20 de ani, de 126 de miliarde de euro, după cum relevă strategia de dezvoltare teritorială a României „România policentrică 2035”. Pentru autostrăzi, sunt necesare 13 miliarde de euro, pentru drumurile expres 10 miliarde de euro.
Continuarea pe gandul.info