Daca aveti fose septice, cu sau fara sisteme de epurare, trebuie sa indeplini o serie de noi conditii conform unei Hotarari de Guvern, 714 din 26 mai 2022. Prima dintre ele este completarea unui formular si trimiterea sau depunerea lui la Primarie, in vederea infiintarii unui registru de evidenta a sistemelor individuale autorizate pentru colectarea și epurarea apelor uzate. Pentru cei care detin astfel de echipamente, termenul de depunere a expirat la sfarstiul lunii octombrie a.c. dar declaratiile se primesc in continuare, conform precizarilor primarului Marius Pintilie. Obligatia este valabila si pentru cei care urmeza sa amenajeze astfel de instalatii, declaratia urmand sa fie depusa in maxim 180 de zile de la conectare.
Administratiile locale au fost deja informate de Garda de Mediu ca trebuie sa aiba infiintate si actualizate astfel de registre, iar primariiie au anuntat ca sun prevazute sanctiuni, de la 5000 -10 000 lei, pentru cei care nu depun declaratiile. In acelasi context este necesara obtinerea unui aviz si a unei autorizati de gospodarire a apelor de la Apele Romane.
Docuemntele sunt necesare pentru dezvoltatorii care construiesc case cu sisteme de colectare si epurare dar si pentru locuitorii de la case care au fose septice cu sisteme de drenare sau epurare a apei. Cei cu fose uscate care nu deverseaza apa in sol nu au nevoie de astfel de avize. Precizarile au fost facute de un reprezentant al Apelor Romane Pascani.
Mentionam ca, pana acum, au fost transmise Primariei doar cateva sute de declaratii,conform unor surse neoficiale, desi in cele cinci suburbii ale municipiului dar si in cartierul Aerodorm si alte strazi ale municipiului nu sunt retele de canalizare.