vineri, mai 9, 2025
8.2 C
Paşcani
Login

Ce se întâmplă cu documentele personale care expiră în perioada aplicării stării de urgență

In condițiile în care, în România, este instituită starea de urgență din cauza epidemiei de coronavirus, majoritatea instituțiilor din țara noastră au fost obligate să limiteze interacțiunea directă a angajaților cu cetățenii, iar altele, în schimb, au luat decizia de a suspenda total activitatea unor departamente. De aceea, vă spunem astăzi ce se întâmplă în cazul în care ne expiră documente personale, precum actul de identitate, permisul auto, certificatul de înmatriculare și altele în această perioadă și cât timp avem la dispoziție, după ridicarea stării de urgență, pentru a ne reface documentele.

Astfel, dacă ne expiră actul de identitate pe perioada în care este decretată stare de urgență, nu trebuie să facem absolut nimic. De ce? Deoarece chiar în actul normativ prin care președintele țării a instituit starea de urgență în România, timp de 30 de zile, respectiv Decretul nr. 195/2020, se specifică clar că, în această perioadă, valabilitatea documentelor eliberate de autoritățile publice, deci și a actelor de identitate, se menține.

Mai mult de atât, Ordonanța militară nr. 3, ce a intrat în vigoare miercuri, stabilește că, după ce se ridică starea de urgență, cei cu documente expirate au la dispoziție trei luni pentru a solicita autorităților eliberarea altora noi.

Continuarea pe Avocatnet.ro

Recomandări

Elev de la Liceul Teoretic Miron Costin Pașcani calificat la Olimpiada Nationalǎ de Inteligențǎ Artificialǎ

𝐂𝐚𝐥𝐢𝐟𝐢𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐥𝐚 𝐟𝐚𝐳𝐚 𝐧𝐚𝐭̗𝐢𝐨𝐧𝐚𝐥𝐚̆ 𝐚 𝐎𝐥𝐢𝐦𝐩𝐢𝐚𝐝𝐞𝐢 𝐝𝐞 𝐈𝐧𝐭𝐞𝐥𝐢𝐠𝐞𝐧𝐭̗𝐚̆ 𝐚𝐫𝐭𝐢𝐟𝐢𝐜𝐢𝐚𝐥𝐚̆ Un elev al Liceului Teoretic Miron Costin din municipiul Pașcani s-a calificat la faza națională a...