back to top
sâmbătă, decembrie 27, 2025
-0 C
Paşcani
Login

Ce trebuie să faceți când primiți o factură greșită, care nu conține date despre plafonare, compensare sau are cantități eronate

Vicepreședintele ANRE a explicat miercuri seara, la Digi24, ce trebuie să faceți când primiți o factură care nu respectă legea, adică nu are plafonare, nu are compensare. Consumatorii finali care au neclarităţi cu privire la valoarea facturii trebuie să se adreseze în primul rând furnizorului, care este obligat să ofere explicaţii clare, apoi, dacă nu sunt mulţumiţi de răspuns, să depună plângeri la Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie, la alte instituţii şi chiar în justiţie, transmit reprezentanții ANRE într-un comunicat.

Zoltan Nagy-Bege, vicepreședintele ANRE: În primul rând ar trebui să identific dacă am dreptul la plafonare și la compesare, ca să nu fac o reclamație degeaba. Ceea ce trebuie să știe consumatorii este că în cazul energiei electrice au dreptul la plafonare cei care au un preț al energiei electrice, cu toate tarifele incluse, peste un leu pe kWh, sau dacă vorbim despre prețul doar al energiei, fără tarife de rețea, alte contribuții și TVA – 525 de lei pe MWh.

În momentul în care cineva are un preț unitar în factură peste această valoare, de 0,525 lei /kWh, înseamnă că ar fi avut dreptul la plafonare.

Dacă apare un preț unitar în factură peste această valoare și nu apar cifre cu minus, în sensul de reducere din valoarea facturii a valorii peste acest preț de 525 de lei pe MWh, înseamnă că nu s-a aplicat plafonarea.

În cazul compensării, valoarea acesteia este de 29 de bani la pe kWh, și au dreptul la compensare cei care au consum lunar de energie electrică între 30 și 330 de kWh, în toate aceste 5 luni din perioada 1 noiembrie – 31 martie 2022.

Deci dacă am acest consum, între 30 și 330 kWh și nu mi s-a acordat compensarea, iarăși ar trebui să facem o reclamație.

Dacă nu există plafonare sau compensare, primul pas este să cerem lămuriri de la furnizor, să întrebi de ce factura a fost trimisă în acea formă. Poți să întrebi de prețul aplicat, poți să îl întrebi de ce nu a aplicat plafonarea, de ce nu a aplicat compensarea, sau nici cantitățile nu sunt în regulă, pentru că în continuare se practică estimarea și uneori se greșește și la estimare.

În momentul în care cineva întreabă furnizorul despre conținutul facturii, furnizorul are obligația să răspundă în 15 zile la asemenea solicitări.

Clienții care nu sunt mulţumiţi de răspuns, să depună plângeri la Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie sau la alte instituţii, printre care și ANPC.

sursa digi 24

PULSUL ZILEI

Schimbări pentru șoferi: trecerea între categorii de permise poate fi făcută fără examen teoretic, în anumite condiții

Legea care simplifică obținerea permisului de conducere a fost publicată în Monitorul Oficial. Actul normativ, care aparține deputatul USR Cezar Drăgoescu, îi scutește unii șoferi de la susținerea probei teoretice pentru a dobândi unele categorii superioare de permis de...

Tradiții în Ajunul Crăciunului: Ce obiceiuri sunt în diferite regiuni ale țării

Luna decembrie este în sine o întreagă sărbătoare, vestind apropierea Crăciunului cu diverse colinde, miros de brad şi arome de cozonaci, dar mai ales prin gesturi simbolice care nu sunt alese la întâmplare, ci după cum spune tradiţia bine...

Ce a rămas de construit pe Autostrada Moldovei, după inaugurarea celor 50 de kilometri până la Adjud

2025 se încheie pentru infrastructura mare din România cu încă 146 de kilometri de drum de mare viteză dați în trafic. Marți, 23 decembrie, s-au deschis încă 50 de kilometri de autostradă. Astfel, se poate circula pe A7 de...

Pe final de an, Guvernul a adoptat “Ordonanța Trenuleț” pentru reducerea chltuielilor bugetare

Pe final de an, Guvernul a reglementat un set de măsuri fiscal-bugetare necesare pentru stimularea relansării economice, consolidarea disciplinei financiare, reducerea cheltuielilor bugetare, sprijinirea angajaților vulnerabili și a autorităților publice locale prin acordarea de împrumuturi din trezorerie, precum și...

Blocaje rutiere in centrul Pașcaniului

Municipiul Pașcani este sufocat de mașini mai ales, acum, în prag de sărbători. Pe 24 decembrie, in jurul orei 10.00 circulația rutieră era aproape blocată în zona centrală. După cum se vede din fotografie,  coada mașinilor de pe străzile...

Microbuz cu șapte pasageri, accident la Todirești după prima ninsoare

Grav accident rutier ]n localitatea Stroiești din comuna Todirești. Un microbuz cu șapte persoane, care efectua curse internaționale, a ieșit de pe carosabil, a ajuns în șanț și s-a izbit de capul unui pod. Evenimentul a avut loc in...

Tradiţii şi superstiţii în prima zi de Crăciun 2025. De ce se aşează pâine sub masă şi seminţe în farfurie

Pe 25 decembrie, creștinii din întreaga lume sărbătoresc Nașterea Domnului nostru Iisus Hristos, un moment central în calendarul religios și în viața spirituală a românilor. După o perioadă de pregătire sufletească în timpul Postului Crăciunului, această zi reprezintă întâlnirea...

SPIRITUL CRĂCIUNULUI, PRIN FAPTE – POLIȚIȘTII DIN PAȘCANI, ALĂTURI DE COMUNITATE

  Comunicat: Sărbătorile de iarnă sunt despre lumină, speranță și solidaritate. Sunt despre a fi aproape de cei de lângă noi și despre a oferi sprijin acolo unde este cea mai mare nevoie. Astfel, în ziua de 23 decembrie, polițiștii din...

Niciun articol afișat