Muzica, amplasarea produselor la raft şi mirosurile sunt doar câteva trucuri care îi fac pe oameni să mai pună câteva produse în coş în plus faţă de ce aveau trecut pe lista de cumpărături, când se află la supermarket. De câte ori nu vi s-a întâmplat să mergeţi la cumpărături şi să plecaţi cu coşul plin, deşi aveaţi în minte să cumpăraţi doar câteva produse? Ei bine, nu dumneavoastră sunteţi de vină, ci marile lanţuri de magazine care apelează la tot felul de tehnici pentru a vă face să cumpăraţi mai multe produse decât v-aţi propus.
Muzica, amplasarea produselor la raft şi mirosurile sunt printre cele mai importante trucuri care îi fac pe oameni să mai pună câteva produse în coş în plus faţă de ce aveau trecut pe lista de cumpărături.
Se spune că atunci când te duci la cumpărături, ai face bine să te duci cu burta plină. Hipermarketul apeleză la tot felul de metode pentru a vă face să cumpăraţi mai mult. Chiar dacă vă duceţi la magazin cu o listă prealabilă, este aproape imposibil să ajungeţi la casa de marcat strict cu ceea ce aţi scris acolo.
Sunt produse care „îţi fac cu ochiul”, sunt aşezate special pentru asta, iar o promoţie, un miros apetisant sau pur şi simplu aşezarea lor în magazin le fac imposibil de trecut cu vederea.
Potrivit Business Insider, există mai multe trucuri la care apelează magazinele pentru a-i face pe cumpărători să plece acasă cu mai multe produse decât şi-au propus şi să cheltuiască mai mulţi bani la casele de marcat.
În primul rând, atunci când stabilesc preţurile produselor pe care le vând, supermarketurile şi hipermarketurile apelează la metoda preţurilor care se termină cu 9. De exemplu, o pâine care costă 99 de bani va fi mai tentantă decât una de un leu.
Dar aşa numitul „preţ psihologic” este cel mai vechi şi cel mai cunoscut dintre trucurile comerciale.
Un altul, tot psihologic este căruciorul, a cărui dimensiune nu vă dă niciodată impresia că aţi cumpărat prea mult. Este atât de mare, încât uneori nici nu-ţi intră în portbagajul maşinii câte ai reuşit să pui în căruciorul de la hipermarket.
Apoi vine ştiinţa aranjării raioanelor. Hipermarketurile pun la intrare electronicele şi consumabilele auto. Sunt cele mai scumpe dintre toate produsele şi, dacă n-ai venit special pentru ele, nici nu ajungeai acolo. Cum cei mai mulţi merg într-un hipermarket pentru a cumpăra mâncare, raionul cu alimente este în celălalt capăt, aşa că trebuie să treci pe la toate până a ajunge la el.
Supermarkturile mai mici pun la intrare florile, care îţi creează o stare de bine, dar şi produsele de patiserie, care îţi fac imediat poftă datorită aromelor.
Un alt truc este acela al rafturilor, care sunt aşezate întotdeauna în linie dreaptă. În acest fel, chiar dacă nu vreţi, sunteţi nevoit să treceţi printre toate produsele pentru a schimba rândul.
Nici poziţionarea produselor nu este întâmplătoare. Produsele la care magazinul câştigă mai mult sunt puse întotdeauna în partea dreaptă a raionului. De ce? Pentru că şoferii europeni circulă în trafic pe partea dreaptă, iar acest mod de a conduce îţi creează involuntar obiceiul de a merge pe dreapta şi ca pieton. De asemenea, la nivelul ochilor sunt aşezate de obicei produsele cu care magazinul vrea să facă volum. După cele mai ieftine va trebui să cauţi în rafturile cele mai de jos.
O altă ţintă a magazinelor sunt copiii. Produsele scumpe, precum dulciurile sau jucăriile, sunt poziţionate la nivelul ochilor copiilor pentru ca aceştia să le vadă cât mai bine şi să le ceară.
Şi casele de marcat ascund un truc, mai ales că oamenii stau de obicei la coadă. Aici sunt amenajate câteva rafturi cu dulciuri sau sucuri care îi pot tenta pe cumpărători.
În acest fel, nu e exclus ca atunci când te îndrepţi spre casa de marcat să simţi că abia mai poţi împinge căruciorul şi că nota de plată depăşeşte cu mult suma pe care aveai de gând să o plăteşti la început. Şi atunci nu-ţi rămâne decât să ceri mai multe pungi şi să te asiguri că ai bani îndeajuns! sursa tvrnews.ro