1 C
Paşcani
sâmbătă, decembrie 28, 2024

Centura Est a Iaşului, un proiect asumat. Dovada că perseverența bazată pe expertiză și argumente solide conduce la concretizări.

Unul dintre cele mai mari și importante orașe ale României nu are în prezent nicio variantă de șosea de ocolire pe partea de Est Sud-Est.
Traficul greu înspre și dinspre aglomerarea Iași se desfășoară pe actuala tramă stradală existentă. Una complet subdimensionată și în total conflict funcțional și contradicție cu conceptul european de ocolire a zonelor urbane locuite.
4 drumuri traversează Iașul!
DJ 248, DN 28D, DN 24 si DN 28. Drumuri cu trafic greu care au determinat ca Iașul să devină una dintre cele mai poluate localități din țară, care produc disconfort maxim tuturor locuitorilor și care au scăzut gradul de siguranță al fiecăruia dintre noi. Suntem expuși permanent la poluare, la amuteiaje, la risc de accidente. Trăim într-un focar de insecuritate și de disfuncționalitate. De la sănătate, până la economie! Și una din soluțiile viabile pentru a elimina odată pentru totdeauna această situație care a scăzut și continuă să scadă tot ceea ce înseamnă nivelul de trai al celui mai mare oraș din provincie și care s-a transformat într-unul dintre cele mai mari dezavantaje este să redirecționăm/eliminăm traficul greu din oraș.
Tocmai de aceea, trebuie realizat segmentul de inel de centură din zona de Sud a Iașului prin varianta de drum nou pe relația Sud, Sud-Est ce ocolește municipiul Iași. Mai precis, Varianta Ocolitoare Iași-Est!
Ori, pentru ca această variantă absolut necesară și salvatoare să se concretizeze este obligatorie demararea studiului de fezabilitate pentru ca, în viitorul cât mai apropiat, ea să devină realitate. Un obiectiv pe care l-am propus Ministerului Transporturilor printr-o multitudine de demersuri sintetizate și într-un amendament pe care l-am depus la Legea Bugetului de Stat și pe care l-am susținut în dialog și consultare continue cu reprezentanții societății civile ieșene a căror activitate este concentrată pe dezvoltarea infrastructurii ieșene.
Iar răspunsul ministrului Transporturilor, domnul Cătălin Drulă, a fost acela că va asigura finanțarea acestei documentații esențiale din bugetul Ministerului alocat studiilor de fezabilitate.
Din păcate, trăim vremuri în care o promisiune respectată a devenit un motiv salutar și în care proiectele de interes național necesită o muncă sisifiă de convingere și de luptă pentru a putea convinge decidenții de acum. Însă, așa cum am semnalat de fiecare dată cu obiectivitate și cât se poate de tranșant lacunele și disfuncțonalitățile din activitatea ministrului Drulă, și acum, cu aceeași obiectivitate, salut faptul că ministrul Drulă și-a respectat promisiunea făcută în momentul în care am inițiat și susținut legislativ și public proiectul Centurii de Est a Iașului, inspirat de analizele experților.
Voi continua să mă implic prin toate prerogativele mele parlamentare în tot ceea ce înseamnă și acest proiect de infrastructură pentru a mă asigura de concretizarea lui cât mai rapidă în beneficiul Municipiului Iași și al ieșenilor. Voi continua conlucrarea cu societatea civilă, așa cum voi continua să semnalez orice abatere a ministrului Transporturilor pentru că Iașul are nevoie să se dezvolte acum. Prin fapte și prin asumarea a tot ceea ce comunicăm ieșenilor.
Dupa realizarea studiului de fezabilitate, având în vedere că șansele de finanțare a construcției prin PNRR nu sunt foarte mari, vom identifica sursele de finanțare din fonduri externe nerambursabile și din bugetul național.

Deputat de Iași,
Secretarul Comisiei pentru Transporturi și Infrastructură a Camerei Deputaților,
Vasile Toma

Recomandări