Industria feroviară românească face un pas important spre modernizare odată cu obținerea certificatului CE de examinare de tip pentru primul vagon prototip reabilitat la Electroputere VFU Pașcani. Această certificare atestă conformitatea vagonului cu specificațiile tehnice de interoperabilitate europene, fiind o etapă esențială în drumul spre punerea în circulație a noilor vagoane. Următorul pas este obținerea certificatului de punere pe piață de la Autoritatea de Siguranță Feroviară Română, potrivit știripesurse.ro.
Modernizare la standarde europene
Electroputere VFU Pașcani, parte a GRAMPET Group, are o tradiție de peste 155 de ani în industria feroviară românească. Gruia Stoica, Președintele GRAMPET Group, a subliniat importanța acestui proiect: „Astăzi, nu modernizăm doar vagoane, ci redefinim experiența călătoriei cu trenul. Ne bucurăm să construim pe moștenirea feroviară pe care o avem, într-un demers sustenabil și responsabil.”
Proiectul, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), este cel mai complex program de modernizare desfășurat vreodată la uzina de la Pașcani, având o valoare totală de peste 66 de milioane de euro.
Două contracte, un obiectiv comun
Modernizarea celor 42 de vagoane destinate transportului feroviar de călători se derulează în baza a două contracte atribuite de SNTFC CFR Călători SA. Primul contract, în valoare de 35 de milioane de euro, include modernizarea a 22 de vagoane de clasa a II-a, precum și servicii de mentenanță preventivă și corectivă pentru următorii 9 ani.