După aproape 30 de ani de când a fost despărţită în mai mult firme şi a deraiat de pe calea performanţei, compania de stat CFR s-ar putea reuni ca un holding după model austriac. Ministrul Transporturilor vrea să creeze o singură companie şi să scadă cheltuielile de funcţionare cu 25%.
„Pentru prima dată, anul trecut, CFR Călători nu a mai fost pe pierdere după o perioadă de aproape un deceniu. La polul opus, CFR Marfă nu a mai făcut profit din 2007. Nici la CFR Infrastructură lucrurile nu merg prea bine. În 2024, compania a avut nevoie de o suplimentare a capitalului de la stat de 300 de milioane de lei, pentru a-şi putea acoperi toate cheltuielile”, a transmis reporterul Observator Greta Neagu.
Cu datorii, CFR Marfă va fi preluată treptat de Carpatica Feroviar, companie care va presta servicii de transport marfă pe calea ferată în interes public, atât civil, cât și militar. CFR Marfă are datorii de 2,6 miliarde de lei, aşa că trebuie să-și vândă patrimoniul pentru plata acestei datorii, după care va intra în faliment.
