0.6 C
Paşcani
joi, decembrie 26, 2024

Concurs de arhitectură la Pașcani. Cum văd elevii de clasa a IV-a dezvoltarea orașelor

De 1 iunie copiii nu doar se joacă, ci se și bucură de aprecierile pentru munca depusă în urma unui întreg an de studiu. Elevii din Pașcani și împrejurimi care au studiat în anul care tocmai se termină un opțional nou ”Arhitectura în orașul tău”, s-au întrecut astăzi în cadrul unui concurs specific, realizând machete cu mici așezări rurale sau urbane.

”Jocul de-a arhitectura” este un proiect interesant al Școlii ”Iordache Cantacuzino” din Pașcani, iar ideea de a studia un opțional de arhitectură la clasele a IV, îi aparține Eugeniei Nour, învățător la acewastă școală. proiectul a fost realizat în parteneriat și cu alte școli din localitate și sau împrejurimi: Liceul teoretic ”Miron Costin”, Colegiul ”Nicolae Iorga” din Pașcani, Liceul ”Bogan Vodă” din Hălăucești, Colegiul ”Nicolae Iorga” și Școala cu clasele I-VIII, Moțca.

Eugenia Nour a fost sprijinită în demersul său de conducerea școlii și ajutată de cei trei arhitecți, care împreună cu învățătorii, au susținut orele din cadrul opționalului, învățându-i pe copii elemente de arhitectură. Este vorba despre: Florin Bodnar, Alexandru Boariu și Ana Carina Dornescu.

Lucrările deosebite ale elevilor de clasa a IV și nu numai, realizate cu ajutorul îndrumătorilor, învățătorilor și bineînțeles părinților au atras atenția celor prezenți și au impresionat prin inovație, culoare sau creativitate, iar copii au avut de învățat pe lângă informațiile generale legate de arhitectură și multe cunoștințe practice.

Sit-urile prezentate chiar de elevii care au lucrat la realizarea lor, au cuprins așezări umane, realizate în miniatură sub forma unor machete, iar imaginația copilașilor a adus în lumină idei interesanțe, ei având viziuni noi despre localitățile în care locuiesc, idei din care și adulții se pot inspira cu succes.

Astfel un oraș sau o comună ideală în viziunea copiilor cuprinde pe lângă necesitățile obligatorii, școli,biserici, gară, spitale și baze de agrement, săli de sport, ferme, palate ale copiilor, unde aceștia să poată desfășura activități și bineînțeles, o fabrică de ciocolată.

Menționăm că opționalul studiat a urmărit să dezvolte atenția și creativitatea elevilor, fiind un proiect de echipă, realizat de învățători și profesori inimoși, împreună cu sprijinul conducerii școlilor din Pașcani și împrejurimi, unde a fost studiată arhitectura de către elevii de clasa a IV și Uniunea Arhitecților din România.

Recomandări