Conducta blestemată a cedat din nou! Este vorba de rețeaua de aducțiune a apei pentru municipiul Pașcani. În cursul zilei de luni, 28 iul. 25, operatorul APAVITAL Iași a anunțat o nouă avarie. Din acest motiv, a fost întreruptă furnizarea apei pentru zona urbană dar și suburbiile Boșteni, Lunca și Sodomeni. Deocamdată nu se știe cât de mari sunt problemele și când vor putea fi rezolvate, așa încât să fie reluată furnizarea apei.
Apa la robinete va reveni cel mai probabil, în cursul zilei de marți, dacă nu vor apărea alte probleme.
Subiectul a fost discutat și în cadrul conferinței săptămânale de presă de săptămâna trecută după ultima avarie de vineri, 25 iulie, când de asemenea, a fost întreruptă furnizarea apei. Întrebat dacă este posibil ca conducta să cedeze din cauza presiunii apei, edilul a spus că sunt amănunte tehnice pe care el nu le cunoaște. În schimb, edilul a precizat că de cât să crească presiunea pe conductă pentru asigurarea debitului necesar de apă pentru Pașcani, ar fi de preferat întreruperea furnizării pe timp de noapte pentru realimentarea bazinului.
Menționăm că în această lună a mai fost o întrerupere a furnizării apei programată in perioada 22 iulie 2025, ora 8:00, până miercuri, 23 iulie 2025, la ora estimată 07:00, pentru devierea conductei în contextul lucrărilor la autostradă.
Comunicat: În vederea remedierii unei avarii apărute la conducta de aducțiune a apei din localitatea Pașcani, APAVITAL S.A. se află în neplăcuta situație de a nu furniza apă potabilă în ziua de 28.07.2025, către utilizatorii domiciliați in Municipiul Pașcani și suburbiile Boșteni, Lunca și Sodomeni.
Întrucât pierderea de apă nu a fost încă identificată, vom reveni în cel mai scurt timp posibil cu detalii privind ora estimată de reluare a furnizării apei potabille.
Odată cu demararea lucrării de remediere a avariei, dar și pe parcursul intervenției, durata anunțată inițial poate fi extinsă, existând o multitudine de factori legați de zona de lucru și soluțiile tehnice adoptate, ce pot cauza prelungirea termenului de finalizare a lucrării.
Astfel de situații vor fi aduse la cunoștința utilizatorilor prin actualizarea informațiilor din prezentul comunicat.
La finalizarea intervenției se va realiza spălarea conductelor și instalațiilor afectate, urmată de evacuarea apei la rețeaua de canalizare stradală. Cu toate acestea, la reluarea furnizării apei, există posibilitatea ca apa să înregistreze valori mai mari ale parametrului turbiditate, situație în care robinetul trebuie lăsat deschis timp de câteva minute, pentru ca apa să revină la caracteristicile normale de potabilitate. Dacă situația persistă, sunați la APAVITAL S.A., iar o echipă de lucru specializată se va deplasa în zonă pentru a soluționa problema sesizată.
Pentru informații suplimentare sau alte sesizări, utilizatorii pot suna la numărul de telefon 0232.969.
Serviciul Marketing și Relații cu Publicul