luni, octombrie 6, 2025
10.4 C
Paşcani
Login

Controversă pe Europeană, cauză de accidente – Sunt sau nu la fel de late banda de circulație și acostamentul? Măsurătorile unui activist civic contrazic DRDP

n dreptul separatoarelor montate între Bălțați și Tărgu Frumos, cele două porțiuni de carosabil par să aibă aceeași lățime. Doar marcajul care le separă face diferența între banda de circulație și acostamentul lărgit. Un activist civic a demostrat asta cu ruleta, DRDP nu e de acord.

Dacă ținem cont de marcajele longitudinale de pe carosabil mai mult decât „linie continuă” și „linie întreruptă”, situații precum cea din dreptul separatoarelor (rulourilor elastice) amplasate pe drumul european între Bălțați și Războieni/Tg. Frumos ar fi clare. În zona respectivă, banda de circulație și acostamentul consolidat par să aibă aceeași lățime, după cum a remarcat unul dintre activiștii pro-autostradă ieșeni. Într-o filmare afișată pe Facebook, cele două părți de carosabil par să fie într-adevăr la fel de late.

Sursa video: Nicu Rosu

Totuși, marcajul care le separă – în care linia vopsită este de câteva ori mai lungă decât intervalul liniei întrerupte – arată că nu e vorba de două benzi de circulație, ci doar de una plus acostamentul lărgit. De altfel, pe acostamentul lat de aproximativ 2 m abia încape un autoturism, în vreme ce banda de circulație măsoară 3,5 m, conform standardelor drumurilor naționale. Dar de ce, în zona menționată, banda de circulație și acostamentul consolidat apar la fel de late?

Continuarea pe Ziarul de Iasi

Recomandări