Șapte morţi într-un groaznic accident în care au fost implicate trei maşini: un camion, o ambulanţă şi o dubă. Ziarul de Iaşi a stat de vorbă cu şeful Poliţiei Rutiere chiar la faţa locului. Din primele cercetări, vina ar fi a şoferului mastodontului de 40 de tone care ar fi acroşat o ambulanţă, apoi ar fi ajuns pe contrasens unde a făcut prăpăd. “Coliziunea dintre cele două e posibil să fi avut loc chiar pe linia dublă continuă de pe mijlocul şoselei. Sunt urme de frânare ale ambulanţei, deci nu era polei. Cel mai probabil, şoferul ambulanţei a observat că bena camionului a derapat pe sensul opus, nu a mai apucat să tragă de volan”, ne-a spus comisarul Mihai Şoric. Șase pasageri dintr-o dubă au pierit pe loc. Nici şoferul camionului nu a avut o soartă mai bună. O gravidă care se afla în ambulanţă a scăpat ca prin minune fără să fie rănită şi a născut un copil sănătos la Maternitatea “Elena Doamna”. Citiţi un reportaj dur, printre cadavre mutilate, aruncate pe câmp sau întinse pe şosea, în rândurile de mai jos:
Accidentul teribil de la Bălţaţi a îndoliat o întreagă comunitate. Au pierit taţi, soţi, fii ori prieteni. De asemenea, au rămas orfani copii din localitatea Boureni şi din Târgu Frumos. Scene teribile au avut loc la locul accidentului, care au putut fi văzute de coloane întregi de maşini care au trecut încet pe lângă eveniment: corpuri sfârtecate, pelerinaj al rudelor venite într-un suflet la faţa locului plângând şi sperând într-o minune că ai lor nu se află printre cei morţi. Chiar poliţiştii de la Rutieră erau şocaţi de eveniment, aceştia fiind nevoiţi să facă recunoaşterea victimelor în particular, cu rude, deoarece două dintre victime erau desfigurate. În concluzie, o zi tragică pentru judeţul Iaşi, care nu are parte de o infrastructură rutieră de calitate, dar nici decidenţi politici care să ceară la Bucureşti construcţia unor autostrăzi în Moldova.
Era încă noapte atunci când a venit informaţia de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Iaşi: şapte persoane inconştiente într-un accident la Bălţaţi. Accidentul avusese loc în jurul orei 6.30 dimineaţa. Afară abia se lumina, parbrizul maşinii era îngheţat bine. Am plecat în trombă, bifând în treacăt că şoseaua era umedă şi, pe unele porţiuni, îngheţată. Drumul european era, de asemenea, întunecat şi umed. Cu frică de polei, am tranzitat rapid Leţcani, Podu Iloaiei, iar afară se luminase. În Bălţaţi era coada de maşini. Tot atunci am primit primele imagini de la locul accidentului, în care se vedea grozăvia: corpuri omeneşti aruncate pe câmp, maşini cu gabarit contorsionate. Ni s-a ridicat părul pe spate instantaneu. O ambulanţă fără o roată se afla pe mijlocul şoselei, cu girofarul de sus încă licărind. Mult în spate, la aproximativ 100 de metri, în vale, ce mai rămăsese dintr-o autoutilitară. Toată partea din faţă era strivită, o bucată din lateral fusese tăiată cu foarfecul de către pompieri, pentru a scoate nenorociţii din interior. Unul câte unul, pompierii au aruncat victimele pe câmp, pe arătură. Desfiguraţi, unul fără picioare, un altul aproape că era neatins, la exterior. Alţi doi erau desfiguraţi, pe jumătate dezbrăcaţi. Toţi morţii erau îmbrăcaţi în haine lejere, în trening sau salopetă, semn că lucrau în construcţii. Din autoutilitară erau împrăştiate pe câmp scule, ţevi, şuruburi, bormaşine, şi altele. Imediat în spatele autoutilitarei, un camion cu botul sfârtecat de impactul îngrozitor. Cabina era schimonosită însă chiar în faţa camionului se afla corpul şoferului, acoperit parţial cu un sac alb. Groaznic de mutilat.
“Sunt urme de frânare ale ambulanţei, deci nu era polei”
La locul accidentului, mulţi poliţişti în verde reflectorizant se învârteau prin zonă cu o pungă de gunoi menajer în care adunau portofelele şi documentele de identitate ale morţilor scotociţi prin buzunare. Doi pompieri aprindeau două candele pe arătură, printre corpurile mutilate acoperite pe jumătate cu saci albi. Printre aceştia, un poliţist în civil arunca ordine celorlalţi în verde, cu priviri pierdute, livid la faţă. Mihai Şoric, şeful Poliţiei Rutiere Iaşi, părea şocat de scenă, părea să îi fie imposibil să se concentreze la cercetările de la faţa locului. L-am întrebat daca ştie de unde sunt morţii, a ridicat din umeri, refuzând să ne ofere informaţia. În schimb, a acceptat să ne explice dinamica accidentului groaznic din faţa noastră. „Din ce ştim până acum, accidentul a avut loc între o ambulanţă, care mergea spre Iaşi, şi un camion. Avea pacient. Din sensul opus, dinspre Iaşi, venea camionul. Coliziunea dintre cele două e posibil să fi avut loc chiar pe linia dublă continuă de pe mijlocul şoselei. Sunt urme de frânare ale ambulanţei, deci nu era polei. Cel mai probabil, şoferul ambulanţei a observat că bena camionului a derapat pe sensul opus, nu a mai apucat să tragă de volan. După ce camionul a lovit ambulanţa, a pătruns pe contrasens şi a lovit frontal autoutilitara. Cel mai probabil, circula chiar în spatele ambulanţei, şi nu a mai avut timp să evite camionul”, ne-a spus Şoric. „Este groaznic. Atât pentru cei care au murit, cât şi pentru cei lăsaţi în urmă”, a simţit el să completeze, uitându-se la pata mare de sânge scursă din corpul şoferului camionului.