Magazinele Lidl din județul Iași au fost “călcate” zilele trecute de comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), care au descoperit mai multe nereguli grave, cum ar fi faptul că marfa era depozitată în condiții necorespunzătoare, în frigidere neigienizate, cu praf, resturi alimentare, rugină, surplus de gheață și reziduuri pe paviment. În plus, produsele erau ținute într-o temperatură neconformă, cu ventilatoarele de la agregatele de răcire cu depuneri masive de praf, impurități, rugină și gheață.
Pe lângă asta, echipele de control au depistat și faptul că Lidl comercializează unele produse alimentare cu diferențe de gramaj față de cel menționat pe ambalaj, dar și că nu respectă regimul promoțiilor (comercializarea la bucată a unor produse care erau destinate vânzării multi-pack, având menționată și reducerea corespunzătoare pe pachet; lipsa produsului de referință la raft pentru a rezulta avantajul specific al prețului pachetului promoțional; lipsa mențiunilor referitoare la data de debut a campaniei de reduceri).
“Ciupitul la cântar” a devenit o formă de comerț, este concluzia șefului ANPC. “Ciudat este că niciodată nu se gândește nimeni să adauge un pic, astfel că totdeauna iese în pagubă consumatorul! Dacă știi că procesul tehnologic scade cantitatea, cum se întâmplă că nimeni nu pune puțin în plus, pentru a preveni scăderea! Lidl este corigent la cântar și nu numai!”, spune Horia Constantinescu, președintele ANPC.