Timp de un an de zile, PSD Iaşi şi actualul preşedinte al Consiliului Judeţean Iaşi, dr. ing. Maricel Popa, nu au făcut nimic pentru aeroportul ieşean. În 12 luni, PSD nu a investit un leu şi nici nu a susţinut proiectele de dezvoltare ale celui mai important obiectiv strategic al judeţului nostru.
De aceea, reacţiile PSD şi ale vuvuzelelor adiacente referitoare la propunerea PMP de schimbare a numelui aeroportului cu ocazia sărbătorii Centenarului sunt cel puţin inoportune. “Vreau să subliniez încă o dată faptul că grupul PMP, prin această iniţiativă, a deschis calea unor dezbateri. Aeroportul Internaţional Regele Ferdinand I este propunerea noastră, a PMP, dar asta nu înseamnă că partidele din CJ Iaşi nu-şi pot aduce aportul şi veni cu propunerile lor, mai ales ȋn condițiile ȋn care CJ Iaşi a transmis o adresă prin care solicită partidelor depunerea de proiecte care vizează marcarea aniversării Centenarului Primului Război Mondial şi al Marii Uniri. Consider că am iniţiat un proiect constructiv, responsabil şi la timpul potrivit şi nu unul de aflare în treaba , aşa cum consideră PSD. N-aş vrea să aduc în prim plan care a fost scopul PSD din 2014 când s-a dorit modificarea numelui Aeroportului Iaşi, punând în dificultate proiectul “Dezvoltarea şi modernizarea Aeroportului Internaţional Iaşi” în momentul analizei cu privire la declararea eligibilităţii de către Autoritatea de Management a Programului Operațional Sectorial – Transport (AM POS-T), existând riscul pierderii finanţării europene care trebuia obţinută la acel moment”, a declarat liderul grupului PMP din CJ, Alin Aivănoaei.
Ca răspuns la comunicatul PSD, PMP este convins că, aşa cum s-a ȋntâmplat şi la alte proiecte propuse de către PMP, va exista o perioadă stabilită de dezbateri publice a acestui proiect pentru a lua decizia corectă.
Totuşi, pe întreaga perioadă a dezbaterilor cu privire la proiectul PMP, sugerăm preşedintelui Maricel Popa să iniţieze procedura convocării unei şedinţe extraordinare care să aibă pe ordinea de zi cele mai importante urgențe pentru Aeroportul Iaşi, după cum urmează :
1. Construirea noului terminal care să înglobeze toată infrastructura de procesare existentă. confortul şi gradul de securitate al pasagerilor spre şi dinspre aerogară. Odată cu lansările noilor curse, pe care le considerăm binevenite şi necesare şi pentru care executivul Aeroportului Iaşi trebuie felicitat, trebuie urgentate aceste investiţii. Actuala infrastructură aeroportuară devine neîncăpătoare pentru numărul pasagerilor într-o continuă creştere.
2. Alocarea sumelor necesare efectuării studiului de fezabilitate pentru un nou drum de acces care să permită şi dezvoltarea zonei cargo, ȋn parteneriat cu Primăria Iaşi
3. Susţinerea juridică în vederea recuperării TVA-ului în valoare de aproximativ 12 milioane lei din procesul cu ANAF.
4. Realocarea cotei de profit pe care o încasează CJ din exerciţiul financiar anterior al regiei pentru a fi reinvestit în dezvoltarea infrastructurii aeroportului.
Grupul PMP consideră că aceste aspecte sunt cu mult mai importante decât cele subliniate de partenerii PSD în şedinţele de plen ale CJ Iaşi cu proiecte despre Aeroportul Iaşi, respectiv discuţii legate de lipsa hârtiei igienice la toaletele aeroportului .
Prin prisma tuturor acestor aspecte, PMP susţine şi doreşte iniţierea unei dezbateri în cadrul CJ, unde PSD să pună pe ordinea de zi, chiar şi în cadrul unei şedinţe extraordinare, toate aceste probleme subliniate în rândurile de mai sus. “PMP nu-şi doreşte decât rezolvarea tuturor acestor teme de maxim interes şi urgență pentru Aeroportul Iaşi. Nu cred că este cazul să intrăm într-o competiţie politică din care nu va ieşi nimic bun, ci să conturăm un proiect real, serios, de modernizare a aeroportului”, a declarat deputatul Petru Movilă, preşedintele PMP Iaşi.
COMUNICAT DE PRESA, CABINET PETRU MOVILA