Cei aproximativ 300 de manageri ai unitatilor de invatamant preuniversitar din judetul Iasi au fost programati, pana la finalul acestei luni, in vederea sustinerii interviurilor pentru acordarea calificativelor aferente activitatii prestate in anul scolar 2012 – 2013. Directorii au fost programati la un interviu incepand de luni, 5 august, la sediul Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ). Prima etapa, care se va derula pana pe 19 august, ii vizeaza doar pe cei din mediul rural.
Urmeaza ca dupa data de 19, sa fie elaborat un calendar si pentru cei din mediul urban. La aceste evaluari, directorii vor participa la un interviu in care vor descrie activitatea din ultimul an, procesul fiind completat de un raport de activitate. Din Comisia de Evaluare fac parte: inspectorul de management care tine de scoala implicata, inspectori de specialitate din cadrul ISJ si inspectorul general adjunct, ce are in atributie evaluarea managerilor. Conform legii educatiei nationale, „doar calificativul «foarte bine» ofera posibilitatea legala actualilor manageri de institutii scolare sa mai participe la un concurs pentru un alt mandat.
În cazul primirii calificativului «nesatisfacator», directorul îsi pierde functia si nu mai are dreptul sa participe la concursul pentru postul de director sau director adjunct timp de doi ani”, se stipuleaza in actul normativ. De asemenea, procesul se finalizeaza dupa ce se vor derula toate interviurile programate la ISJ. Astfel, in baza raportului de evaluare pentru anul scolar 2011 – 2012, inspectorii evaluatori studiaza si fisele de autoevaluare depuse pana luna trecuta de directori si vor decide calificativele. Pa baza acestora, în prima sedinta a Consiliului de Administratie (CA) al Inspectoratului Scolar va fi validat intregul proces.
Sursa BZI