Directorii de scoli din Paşcani nu au de gând să renunţe la plata agenţilor de pază din buzunarul părinţilor, chiar dacă Primăria a anunţat că aceste cheltuieli vor fi decontate din bugetul local. În majoritatea unităţilor de învăţământ din oraş continua încasarea de la elevi a “taxei pentru gardieni”, prin intermediul asociaţiilor de părinţi, în contextul în care atât consilierii locali cât şi primarul au cerut încetarea acestor practici. Mai mult, acum câteva zile a avut lor o şedinţă la Primăria Paşcani prin care directorii de şcoli au fost informaţi că sumele necesare pentru plata acestui serviciu se regăsesc în proiectul de buget, supus dezbaterii publice. El urmeaza să fie aprobat cel mai probabil la sfârşitul acestei luni. Viceprimarul municipiului atrage atenţia că părinţii şi elevii nu pot fi obligaţi să achite acest serviciu suplimentar şi ca directorii de şcoli au posibilitatea să o facă din banii primiţi de la bugetul local.
De cealalta parte reprezentanţii şcolilor susţin că nu au garanţia că banii alocaţi de consilieri vor fi suficienţi pentru acoperirea tuturor cheltuielilor şi că mai întâi trebuie achitate facturile importante chiar dacă bugetele şcolilor vor fi suplimentate cu sumele destinate platii serviciilor de pază.
De asemenea până acum nici o şcoala nu a demarat procedurile de achiziţie în vederea incheierii contractelor cu societăţile de pază, în acest moment plata fiind făcută de asociaţiile de părinţi.
Problema ar urma să fie lămurită de consilierii locali. Unii dintre ei vor să ceară adoptarea unor hotărâri de către Consiliile de Administraţie ale şcolilor, din care fac parte, prin care să fie interzisă încasarea de la elevi sau părinţi a banilor necesari acoperirii serviciilor de paza a şcolii.
Menţiona că subiectul a fost pus în discuţie la cererea părinţilor şi elevilor, încă din toamnă anului trecut. La acea vreme directorii de şcoli au motivat că părinţii sunt puşi la plata deoarece Consiliul Local nu achita serviciile suplimentare de pază. Situaţia a rămas neschimbată chiar dacă, acum, sumele necesare sunt prevăzute în bugetul local.