Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) ar fi urmat să deschidă astăzi ofertele pentru Golăiești – Podul de la Ungheni. Însă, licitația a fost suspendată. O decizie similară a fost luată și în cazul Iași – Golăiești. Merge înainte, deocamdată, sectorul Lețcani – Iași. În schimb, până la finalul lunii septembrie, ar urma să fie anunțați câștigătorii pentru Moțca – Tg Frumos și Tg Frumos – Lețcani.
Dubla măsură vine în contextul deciziilor în contradictoriu date de judecătorii de la Curtea de Apel București. În cazul celor trei sectoare de pe traseul Lețcani – Podul de la Ungheni a fost depusă o contestație identică prin care s-a solicitat eliminarea unui factor de evaluare. Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a admis sesizările, dar CNIR a contestat deciziile în instanță. Ulterior, judecătorii au dat dreptate de două ori contestatarului și o dată autorității contractante.
Astfel, factorul de evaluare contestat a rămas în vigoare pentru Lețcani – Iași, dar nu și pentru sectoarele Golăiești – Iași și Iași – Golăiești. Conform CNIR, factorul contestat este de natură să releve gradul de înțelegere a ofertanților privind complexitatea lucrării. Între timp, a devenit publică motivarea care este în favoarea CNIR, respectiv pe sectorul Lețcani – Iași, care are ca termen de deschidere a ofertelor în ziua de 15 octombrie.
Cum au tranșat unii judecători problema factorului de evaluare
„Decizia CNSC denotă o abordare superficială și lipsită de rigoare analitică. În loc să realizeze o examinare reală și completă a circumstanțelor cauzei, Consiliul s-a limitat la invocarea unei jurisprudențe izolate, fără a analiza fondul argumentelor de fapt și de drept prezentate de autoritatea contractantă”, a fost un argument al CNIR în fața instanței, critică considerată de judecători drept „întemeiată”.
Potrivit motivării instanței, CNSC a preluat susținerile contestatorului, fără a le supune unei verificări logice, juridice sau factuale, omițând complet să le confrunte cu poziția autorității contractante.