Şcoala online a pus la pământ învăţământul românesc, şi aşa şubrezit. O arată rezultatele evaluărilor iniţiale, susţinute de elevi după un an şi jumate de predare online. Vorbim de o iniţiativă a autorităţilor din judeţul Iaşi care a avut ca scop aflarea nivelului elevilor. Numai 30% dintre şcolari au reuşit să obţină note de trecere la matematică, spre exemplu. Iar în mediul rural, situaţia este şi mai gravă.
Testările inițiale la 10 materii, de la începutul anului școlar, au fost date pentru a vedea la ce nivel se află elevii și pentru ca fiecare școală să-și facă propriul plan de recuperare a materiilor cu probleme, dupa ce timp de trei semestre, elevii au învățat online.
Dacă la discipline care țin de comunicare sunt mai multe note de peste 5, la științe exacte, notele sunt cu mult mai mici. La matematică, doar 30% dintre elevii de la nivelul județului Iași au reușit să obțină note peste 5. Materii cu probleme sunt și fizica, chimia sau biologia. Situația este și mai dramatică în mediul rural.
Școlile vor lua măsuri diferite pentru ca elevii să poată recupera materia. O unitate de învățământ se gândește chiar să reia acele lecții care le sunt absolut necesare copiilor.