Şcolarii din clasa a II-a au susţinut astăzi cea de-a două proba din cadrul Evaluării Naţionale: cea de citire. Prichindeii au trebuit să parcurgă un text, iar apoi să rezolve anumite cerinţe pe baza acestuia. Scopul acestei evaluări este de a vedea capacitatea elevilor de a recepta mesajele citite. Rezultatele obţinute nu se afişează, nu se trec în catalog, ci doar se comunica fiecărui părinte şi elev în parte.
Peste 100 de elevi din clasele a II-a, de la Şcoala Gimnazială “Iordache Cantacuzino” din Paşcani, au dat astăzi Evaluarea Naţională la proba de Citit la Limba Română. În 30 de minute, şcolarii au trebuit să rezolve mai multe cerinţe privind un text parcurs la prima vedere. Prichindeii nu s-au plâns nici de timpul scurt şi nici de dificultatea subiectelor.
Ema, Natalia sau Alexia în vârstă de opt ani, spun că nu au avut emoţii şi că au reuşit să rezolve toate cerinţele.
Lucrările sunt corectate în şcoală de către profesori, iar rezultatele sunt comunicate individual, fiecărui părinte şi elev. Nu se pun note, ci coduri, care vor fi introduse într-un sistem naţional de evaluare.
Este al patrulea an consecutiv de când se dau aceste evaluări şi vor urma cele de la clasele a IV-a şi a VI-a, ce vor începe din luna mai.
Menţionăm că în funcţie de rezultatele elevilor, şcoala va trasă o serie de măsuri de remediere, dezvoltare şi orientare, pentru optimizarea învăţării.