Primaria Pascani a incercat sa explice astazi, in cadrul unei conferinte de presa, alaturi de proiectanti, controversatele devize estimative de lucrari pentru asfaltarea strazilor Vatra, Dragos Voda si Stefan cel Mare. Asta dupa ce, timp de o saptamana de zile subiectul a fost dezbatut intens de mass-media locala, in urma unor interventii facute de consilierul PPDD Ioan Danu in sedinta de saptamana trecuta, prin care arata ca ar exista diferete de pret pentru aceleasi materiale sau servicii , de la o strada la alta.
Proiectantii au explicat astazi ca diferentele reclamate se datoreaza faptului ca cele trei proiecte au fost lucrate de echipe diferite iar unitatile de masura folosite pentru cantitatile de materiale au fost diferite asa incat intr-un proiect apare trecut pret/mc in altul pret/tona.
Ei au masi spus ca solutiile tehnice si implicit costurile finale sunt diferite pe cele trei strazi in functie de mai multi factori: amplasare, suprafata, grad de uzura, etc.
Mai mult, specialistii sustin ca preturile calculate in cele trei situatii de lucrati sunt la limita de jos, chiar sub standardele de cost impuse de Guvern prin HG 363//2010.
Astfel pentru asfaltarea strazii Stefan cel Mare pretul total este de 2.807381 lei, din care 2,480.000 vor fi platiti din imprumut iar 327. 381 lei din bugetul local.
De asemenea pentru asfaltare strazii Dragos Voda costurile totale se ridica la 1.511.101 lei din care 1.240.000 lei de la CEC si 271.101 lei de la bugetul local.
Pentru asfaltarea strazii Vatra costurile totale sunt de 1.938.649 lei din care 1.2400.000 lei din imprumut si 698.649 lei de la bugetul local. Proiectantii spun ca in urma licitatiei preturile de executie ar putea scade cu cel mult 20% deoarece s-a lucrat cu standardele de cost minimale.
Reprezentantii Primariei au concluzionat ca preturile prezentate in sedinta care a avut loc saptamana trecuta sunt corecte si ca ele vor fi mentinute si supuse aprobarii Consiliului Local in sedinta viitoare. Ei ai mai spus ca neintelegerile in randul consilierilor au aparut deaorece nu au fost citite corect documentatiile si pentru ca inginerii institutiei nu au fost lasati in cadrul sedintei sa dea explicatiile necesare.
Mai mult, proiectantii au spus ca alesii locali au gresit atunci cand au luat ca pret de referinta cca 5 miliarde de lei vechi pe km de asfalt, asa cum a spus consilierul Ioan Ionita, acesta fiind standardul de executie pentru amenajarea unui drum de exploatare nu a unei strazi asfaltate. Ca urmare, lucrarile de asfaltate ar fi fost intarzaiate cu cel putin 1 luna de zile din cauza comentariilor incorecte ale unor consilieri locali.
Mentionam ca in costurile de mai sus sunt cuprinse atat lucrarile de asfaltare cat si cele de amenajare a aleilor si trotuarelor precum si a podetelor si cailor de acces.
Orizont.info