După falimentul City Insurance, asigurarea RCA costă dublu. Ceilalţi opt jucători de pe piaţă preiau acum poliţele a încă 3 milioane de români, aşa că, dacă tot există cerere, şi-au permis să crească tarifele chiar şi cu sută la sută. Consiliul Concurenţei spune că nu este nicio problemă.
Retragerea autorizaţiei de funcţionare a liderului RCA a fost publicată în Monitorul Oficial. Asta înseamnă că în 60 de zile, Fondul de Garantare a Asiguraţilor va începe să facă plăţi către păgubiţii companiei City Insurance.
Valentin Ionescu, director general ASF: Toţi cei care vor o poliţă RCA, se pot adresa unui intermediar. Avem peste 280 de brokeri intermediari care lucrează cu cele 8 societăţi, societăţi care sunt obligate să ofere cotaţii pe toate categoriile de RCA.
Iar societăţile oferă cotaţii, dar la preţuri mult mai mari. Dispariţia celui mai mare asigurator de pe piaţă vine la pachet cu o explozie a preţurilor. Cei peste 3 milioane de şoferi care erau asiguraţi de City Insurance se vor îndrepta acum către ceilalţi asiguratori de pe piaţă. La aşa cerere mare, tarifele au fost majorate.
Adrian Câciu, economist: Riscăm ca ceilalţi să speculeze şi să ne crescă RCA-ul, să se dubleze. Situaţiile excepţionale cer măsuri excepţionale.
Preţul RCA la asiguratorii din piaţă a depăşit chiar şi 1.000 lei pentru poliţa pe 6 luni. Aproape de două ori mai mult. Din acest motiv, şoferii preferă acum să încheie poliţe pe termen scurt.
Evelin Ceciu, asistent în brokeraj: Fac pe o lună, pe trei…Sunt creşteri de 100% în unele situaţii şi trist e că nu ştim ce va fi. Vineri erau nişte tarife şi sâmbătă altele.
Consiliul Concurenţei supraveghează situaţia din piaţă, dar momentan susţine că nu are motive să intervină.
Bogdan Chiriţoiu, preşedinte Consiliul Concurenţei: ASF-ul trebuie informat cu 2 luni înainte ca preţurile să intre în vigoare. Deci, când vedem o creştere de preţ, nu e ceva ce a fost decis cu o zi, două înainte, ci s-a decis cu două luni înainte.
Problemele City Insurance, unde aveau RCA aproape jumătate dintre şoferi, erau cunoscute de mult timp. Aşa că ceilalţi jucători de pe piaţă au avut timp să gândească o strategie cât mai profitabilă.
sursa observator