Potrivit USLIP, în ultimii ani, numărul de elevi care au renunțat la școală, s-a ridicat la circa 1400, majoritatea, din mediul rural. Dacă noile măsuri din invatamant ale guvernului nu vor fi abrogate, această tendință va crește și anul acesta. Abandonul școlar, o problemă îngrijorătoare, este în creștere, iar fiecare copil care renunță la școală este o pierdere imensă pentru viitor.
Elevii din România se confruntă cu începutul unui an școlar foarte dificil. Măsurile recente impuse de Ministerul Educației lovesc nu doar profesorii, ci și elevii, în special pe cei din familii cu venituri reduse sau din mediul rural.
„Clasele au devenit mai aglomerate, în unele instituții sălile sunt insuficiente, iar copiii nu mai au condițiile necesare pentru a învăța eficient. Profesorii, care sunt deja mai suprasolicitați și neapreciați, își pierd treptat autoritatea în fața elevilor. Lipsa de respect față de cadrele didactice reprezintă o problemă din ce în ce mai gravă. Comentariile agresive din mediul online, dar și ostilitatea părinților reduc valoarea cuvântului profesorului, iar elevii care nu recunosc autoritatea cadrului didactic nu vor mai lua școala în serios, fapt care va favoriza abandonul școlar. Incidentul recent din Galați, în care un profesor a fost agresat fizic de către un elev, reprezintă un exemplu elocvent privind gravitatea acestui pericol”, precizeaza USLIP.