Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă a schimbat scenariile de încadrare pentru şcolile din judeţ, pentru activitatea desfăşurată în săptămâna 22 – 26 februarie 2021.
Astfel, în această săptămână nu avem nicio şcoală în scenariul roşu, care să presupună că participă la ore doar preşcolarii şi elevii din clasele I-IV. De altfel, şcolile din Iaşi sunt în marea lor majoritate în scenariul verde.
În 425 de unităţi de învăţământ, toţi elevii vin zilnic la şcoală şi fac ore faţă-în-faţă cu cadrele didactice, respectând normele de protecţie sanitară impuse de pandemie.
Restul de 224 de unităţi de învăţământ se află în scenariul galben, şi presupune participarea zilnică cu prezenţă fizică la şcoală a preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, cât şi a elevilor din anii terminali – clasele a VIII-a, a XII-a, a XIII-a şi din ultimul an din învăţământul profesional şi postliceal.
„Consiliile de Administraţie ale unităţilor de învăţământ din unităţile administrativ teritoriale în care se modifică incidenţa epidemiologică prin comparaţie cu cea înregistrată în 12.02.2021 au transmis Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi propunerile de scenarii. Pe baza avizului Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi şi al Direcţiei de Sănătate Publică Judeţene, propunerea Consiliilor de Administraţie a fost înaintată spre aprobare Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Iaşi”, au transmis reprezentanţii ISJ Iaşi.
Practic, aceasta este prima săptămână de la reluarea şcolii în care nu există nicio unitate şcolară din Iaşi în scenariul roşu. Astfel, la data de 19 februarie, la nivelul judeţului, din 98 de oraşe şi comune, 83 sunt în scenariul verde, iar 15 în cel galben.
Faţă de raportarea de săptămâna anterioară s-a modificat incidenţa pentru cazurile de infecţie cu COVID-19 în 20 de unităţi teritorial-administrative, în 10 dintre ele a coborât sub 1/1.000 şi s-a trecut în scenariul galben, Valea Lupului a ieşit într-un final din scenariul roşu, în timp ce 9 alte comune au depăşit 1/1.000 şi au trecut în scenariul galben din punct de vedere al susţinerii activităţii didactice.