0.1 C
Paşcani
joi, decembrie 26, 2024

Începe inventarierea locurilor de veci din Pașcani

Administrația din Pașcani încearcă să facă ordine în haosul din cimitirul municipal. Pe 26 februarie a.c. primarul Dumitru Pantazi a emis o dispoziție prin care a fost constituita o comisie de inventariere a locurilor de veci aflate pe domeniul public, în cimitirul de pe stradă Grădiniței. Comisia formată din șapte membri este prezidată de viceprimarul municipiului, Gabriela Nedelcu.
Conform dispoziției, intr-o perioada rezonabilă de timp comisia are că sarcina identificarea tuturor locurilor de veci din cimitir, delimitarea și reprezentarea grafică a lor dar și a cailor de acces și aleilor pietonale. De asemenea vor fi făcute măsurători la față locului și vor fi consultate arhivele de la RAGCL, Protopopiatul Pașcani și Biserica Româno – catolică „Sf Anton de Padova”, pentru stabilirea deținătorilor locurilor de veci și forma juridică. Cimitirul va fi delimitat pe parcele și rânduri iar locurile de veci vor fi numerotate.

În a două etapă, pe baza datelor obținute, va fi întocmit Registru de morminte atât în format scris cât și electronic în care vor fi înscrise locurile de înhumare din incinta cimitirului, cu precizarea poziției exacte, datele deținătorilor dar și cele ale decedatilor precum și dimensiunile fiecărui loc de veci, amenajările făcute și actele în baza cărora sunt deținute.
Primarul a mai solicitat comisiei să prezinte un raport cu privire la realizarea sarcinilor primite.

Inventarierea locurilor de veci ar urma să înceapă în cel mai scurt timp. Sunt peste 2000 de locuri de veci conform precizărilor protopopului Pavel Postolachi. Viceprimarul Gabriela Nedelcu spune că nu va fi scos nimeni de acolo și că acțiunea de inventariere are că scop clarificarea situației juridice și o mai bună administrare a locurilor de veci. Și în regulamentul aprobat de consilieri se arată că în actualul cimitir se va păstra parcelarea existența.

După întocmirea Registrului de morminte se va proceda la delegarea directă a serviciului unei societăți noi care urmează să fie înființată cadrul Primăriei – Servicii Publice Pașcani SRL, în schimbul unei redevențe anulale de cel puțîn 3% din încasările rezultate din concesionarea terenurilor. Regulamentul, caietul de sarcini și au fost aprobate încă din august 2018 prin HCL 151, dar până acum nu s-a făcut nimic în acest sens. De asemenea urmează să fie ținute evidente stricte în registre separate pentru programarea inmormantarilor, situația, cererilor, contractelor și plăților concesiunilor, indexul decedatilor inclusiv pentru cei fără urmași și a sesizarilor și reclamațiilor.

După inventariere, locurile de veci deținute fără forme legale sau expirate și cele noi urmează să fie concesionate pentru o perioda de 20 de ani de zile cu posibilitatea prelungirii contractelor.

Menționăm că o parte din cimitirul municipiului este amenajat pe o suprafață de teren care aparține bisericii. De asemenea primarul Dumitru Pantazi a precizat că intenționează să propună Consiliului Local achiziționarea unei suprafețe de teren din apropiere pentru extinderea actualului cimitir, că o soluție de rezolvare a cererilor până la amenajarea noului cimitir, pentru care urmează să aibă loc procedura de licitație.

Recomandări