12.5 C
Paşcani
vineri, ianuarie 10, 2025

Intrăm în 2024 fără niciun metru din Autostrada Unirii în lucru

A8 este „salvată” totuşi de lotul Mirceşti-Paşcani al „surorii” A7, aflat deja în şantier şi care se termină în traseul Autostrăzii Unirii. Acea intersecţie de la sud de Paşcani va fi primul fragment de A8 finalizat. Ceilalţi 310 km din A8 sunt în diverse stadii: de la proiectare, între Prut şi Moţca, până la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, pentru Moţca-Tg. Neamţ

Încă un an încheiat, al cincilea de când Autostrada Unirii are şi o lege a ei, dar încă nu se lucrează nicăieri pe traseul celor 311 km de la Prut până la Tg. Mureş. De fapt, există un punct pe acest traseu unde s-a făcut ceva până acum: intersecţia complicată – turbionul, cum a început să i se spună – a viitoarei A8 cu actuala A7. Autostrada Moldovei este deja în lucru pe toată lungimea ei iar ultimul lot, Mirceşti-Paşcani, pentru care autorizaţia de construcţie a fost emisă la începutul acestui an, se termină pentru moment în această intersecţie. A7 va continua spre Suceava şi Siret, tronsoane care sunt încă în faza realizării documentaţiei.

CITEȘTE ȘI: Autostrada Unirii: cinci ani pe hârtii oficiale şi niciun metru de asfalt

Între timp, ieri, guvernul a emis hotărârea care dă undă verde procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată, alături de cele din proprietatea publică a statului, respectiv a unităţilor administrativ-teritoriale aflate pe coridorul A7 Mirceşti-Paşcani.

Autostrada Unirii, ţinută pe dreapta până trec alte proiecte în faţă

În aceeaşi şedinţă, a fost adoptată şi hotărârea similară pentru drumul expres Oradea-Arad, care a depăşit în viteză sectorul montan al A8, blocat strategic în comisii, apoi la Ministerul Finanţelor, ba chiar şi la Monitorul Oficial – căruia i-au trebuit 9 zile ca să publice hotărârea privind indicatorii tehnico-economici, pe baza căreia se poate lansa licitaţia pentru atribuirea contractului de proiectare şi execuţie.

Continuarea pe Ziarul de Iasi

Recomandări