Inspectoratul Şcolar Judeţean din Iaşi a planificat să realizeze o inspecţie în 36 de unităţi de învăţământ din mediul urban şi rural, care sunt în scenariile galben şi roşu, pentru a vedea cum se desfăşoară activităţile de predare online. Pe lângă evaluare, ISJ Iaşi îşi propune să ofere şi consiliere, cât şi monitorizare, pentru unităţile respective.
Reprezentanţii ISJ au spus că, pe parcursul monitorizării, inspectorii şcolari vor asista la lecţii în regim online pentru a evalua atât funcţionalitatea infrastructurii online, eficienţa măsurilor tehnice adoptate de unităţile de învăţământ, cât şi calitatea abordărilor pedagogice în mediul virtual.
„Astfel, accentele activităţii de inspecţie vor fi plasate pe evaluarea nivelului abilităţilor digitale probate de cadrele didactice şi de elevii care participă la lecţii în mediul online, a calităţii conexiunii audio-video, precum şi a modului de transmitere a informaţiilor către elevi sau a strategiilor de selectare, adaptare şi administrare a competenţelor şi a conţinuturilor din programele şcolare în noua formulă de predare-învăţare. De asemenea, vor fi avute în vedere gradul de implicare a elevilor din mediul online şi evaluarea progresului şcolar înregistrat de aceştia“, a declarat Genoveva Farcaş, inspector şcolar general al ISJ Iaşi.
La nivelul judeţului Iaşi, 338 de unităţi de învăţământ sunt în scenariul galben, iar 90 de clase individuale şi 38 de unităţi de învăţământ din judeţ sunt în scenariul roşu, toţi preşcolarii şi elevii acestor şcoli din ultima categorie participând la activităţi/ lecţii online.