Unii cetățeni nu sunt tocmai mulțumiți de modul în care se fac lucrările de asfaltare și consideră că au soluții mai bune decât cele ale firmelor specializate în acest domeniu de activitate. Este vorba despre o localnică din Topile, Maria Boroș, care contestă modul de lucru al firmei ce se ocupă de aceste lucrări pe raza localității.
Femeia, fostă ingineră, spune că pereții casei sale au început să se crape de când au demarat lucrările de asfaltare pe strada sa, din cauza utilajelor de mare tonaj și a trepidațiilor.
Momentan se lucrează doar pe un sens de mers pentru ca circulația să nu fie întreruptă deoarece altă variantă de acces constă într-un drum mai îndepărtat, însă femeia revoltată consideră că ar fi putut fi găsite și alte soluții pentru asfaltare, astfel încât să nu fie necesară trecerea utilajelor de 2 ori și că ruta ocolitoare era de fapt soluția. Ea este deranjată și de zgomotul foarte puternic al utilajelor, neținând cont că acest tip de lucrări nu pot fi realizate în mod silențios.
Cei mai mulți dintre consătenii săi însă nu sunt de aceeași părere, fiind chiar mulțumiți de faptul că în sfârșit se asfaltează și pe strada lor, asumându-și consecințele care rezultă din acest proces, fie că e vorba de zgomot sau pereți crăpați. Aceștia văd mai departe de disconfortul creat de aceste lucrări, beneficiile aduse atât lor în timp, cât și comunei.
În replică primarul comunei Valea Seacă, Valeriu Roman, spune că nu a primit nicio reclamație din partea cetățenilor, fiind chiar mirat de sesizarea Mariei Boroș. El presupune că e vorba de răutăți din partea localnicilor și că planul acestor lucrări nu poate fi schimbat.
Mai mult decât atât lucrările trebuie terminate într-un termen destul de scurt pentru că e vorba despre un proiect realizat cu fonduri europene. Deși documentația a fost depusă în 2010, inițial nu a fost aprobat, dar după redistribuirea banilor rămași pe grantul de finanțare a fost și el inclus, fiind alocați pentru realizarea lui 887 mii de euro, din bani europeni.
Și primăria comunei contribuie la aceste lucrări de modernizare a zonei cu 200 de mii de lei prin consolidarea pârâului de la Ermolea, deoarece aceste investiții nu puteau fi prevăzute în proiect, dar erau necesare pentru a nu interveni mai târziu peste lucrările de asfaltare. De asemenea lucrările presun podețe de acces pentru case și amenajarea șanțurilor de pe marginea drumurilor.
Proiectul cu fonduri europene trebuie realizat într-un timp foarte scurt, fiind început pe 20 iulie și având termen de finalizare pe 15 septembrie. El constă în asfaltarea unui tronson de 3,2 km, drum cu dificultate mare pentru că presupune mai multe etape de lucru, motiv pentru care se lucrează pe 3 sectoare simultan, cu utilaje performante, pentru eficientizarea timpului alocat. (Topile- Drumul Taberei, Centru Valea Seaca-Pod Ungureanu, Pod Ungureanu-Biserica)
Precizăm că deși proiectul a fost aprobat anul trecut și avea ca termen de execuție 18 luni, 12 luni a durat numai obținerea avizelor, pentru că documentația a trebuit depusă separat, existând și probleme legate de traseu: o porțiune de drum trece peste calea ferată, fiind necesare avize de specialitate, iar din partea Eon au fost necesare aprobări pentru construcții în zona stâlpilor de electricitate care există pe marginea drumului.
Timpul alocat strict lucrărilor a fost scurtat și de organizarea licitației care a durat 4 luni din cauza contestațiilor, dar în cele din urmă firma de construcții EKISAM a fost cea care a câștigat și urmează să finalizeze lucrările în doar 55 de zile.