Începând cu sfârşitul anului 2012 Inspectoratul de Politie Judetean a informat cetatenii in legatura cu o nouă metodă folosită de infractori în încercarea de a-i păcăli pe oameni: escrocul apelează telefonic victima şi pretinde că este o rudă apropiată (fiu, ginere, etc.). Afirmă că a provocat un accident rutier în altă localitate sau judeţ şi are nevoie imediat de o sumă de bani, pe care victima să o depună într-un cont bancar sau să îi înmâneze “avocatului său”, de fapt un alt escroc.
Recomandarea politistilor este sa aiba mare atenţie la situaţiile în care li se prezintă telefonic cazuri grave, iar apoi li se solicită sume importante de bani. Nu acceptaţi să depuneţi în conturi sau să înmânaţi unor persoane necunoscute bani sau obiecte de valoare. Indiferent cât este de urgentă este situaţia prezentată, acţionaţi calm şi nu vă lăsaţi influenţat de presiunea venită din partea celui care vă solicită acest lucru. Infractorii care încearcă să păcălească oamenii acţionează prezentând astfel de poveşti şi îi fac pe aceştia să creadă că s-a întâmplat ceva grav, sperând că vor pica în plasa lor.
Un alt mesaj al poliţiştilor este adresat reprezentanţilor unităţilor bancare, întrucât în majoritatea cazurilor de acest gen, infractorii solicită victimelor, persoane în vârstă, să depună într-un anumit cont suma de bani „necesară”. Este important ca angajaţii băncilor să fie instruiţi ca atunci când observă potenţiale situaţii de risc pentru bătrâni, în limita regulamentelor proprii şi al păstrării confidenţialităţii, să intervină pentru a cere/oferi clarificări şi lămuriri şi în acest fel să se evite o tranzacţie care să conducă la prejudicierea clientului.
Sursa IPJ