Mulți șoferi amână schimbarea cauciucurilor sau aleg modele mai ieftine, crezând că mai pot parcurge câțiva kilometri fără probleme. În realitate, cauciucul uzat devine rigid la temperaturi scăzute, pierde aderența și crește riscul de accidente. Andrei Scutaru, specialist în anvelope din Iași, spune că există și mituri care pot induce în eroare șoferii, cum ar fi „anvelopele scumpe nu merită”, „dacă nu ninge, pot folosi anvelope de vară iarna” sau „anvelopele all-season sunt suficiente”.
„Anvelopele all‑season sunt un compromis. Ele pot funcționa decent în diverse condiții, dar nu oferă performanța optimă în ierni foarte dure sau pe asfalt fierbinte vara. Legislația acceptă all season doar dacă au marcaj M+S, dar nu garantează performanța la nivel de anvelopă dedicată sezonului”, atrage atenția Andrei Scutaru.
Toate s-au scumpit, iar unii șoferi caută cauciucuri ieftine
El mai spune că situația economică actuală îi face pe șoferi să se gândească de două ori înainte de a scoate banii din buzunar. Prețul anvelopelor și bugetul disponibil determină adesea alegeri care nu țin cont de siguranță. În practică, acest lucru se reflectă în idei precum „anvelopele scumpe nu merită”, un alt mit.
De fapt, așa cum explică specialistul, calitatea unui cauciuc, de la amestec, structură și până la aderență influențează mult distanța de frânare, consumul și siguranța, iar economiile aparent mici pot costa foarte mult în situații critice. Mai mult, un alt mit frecvent întâlnit este că „dacă nu ninge, pot circula cu anvelope de vară toată iarna”.