Problema apei la Paşcani ar putea fi rezolvată, uşor, cu o soluţie aplicată deja de operatorul din judeţul Constanta. Propunerea a fost făcută ieri în cadrul şedinţei Consiliului Local de Dumitru Popa, unul dintre militanţii anti – Apa Vital, în cadrul dezbaterilor despre modul de contractare a serviciilor publice de apă şi canalizare.
Purtătorul de cuvânt al regiei constănţene a explicat pentru BIT TV cum furnizează serviciile de apă şi canalizare la bloc şi cum încasează facturile restante fără să fie debranşaţi locatarii care nu au datorii.
Soluţia, implementată deja de câţiva ani de zile, a avut ca rezultat scăderea numărului de restanţieri. Este vorba despre încheierea unor convenţii individuale de facturare cu fiecare locatar de la bloc, că anexă la contractul de furnizare a serviciilor de apă şi canalizare, document semnat de regulă de asociaţiile de proprietari. Acolo unde nu sunt asociaţii, contractul de furnizare este semnat de un reprezentant al locatarilor, desemnat în urma unei adunări generale.
În baza contractelor de furnizare asociaţia sau reprezentantul locatarilor asigura citirea, împărţirea şi transmiterea consumurilor de apă iar în baza convenţiilor se face facturarea individuală. Astfel fiecare plăteşte ceea ce consuma plus o parte din diferenţele înregistrate în bloc. În loc să fie oprită furnizarea apei de la intrarea în bloc, acolo unde sunt datorii, restanţierii sunt daţi în judecată iar factura individuală este titlu executoriu.
Reprezentanţii regiei au precizat că au adoptat această soluţie pentru a evita debranşările colective care îi afectează şi pe consumatorii corecţi. Mai mult, tocmai pentru că legea nu permite să acţioneze în condominii societatea constanteana decontează reprezentanţilor de scară, nu şi asociaţiilor de proprietari, costurile pentru citirea, împărţirea şi transmiterea consumurilor de apă.
RAJA S.A. Constanta este cel mai mare operator regional de apa si canalizare din Romania cu peste 3 miioane de beneficiari, in judetele Constanța, Ialomița, Ilfov, Călărași, Dâmbovița, Brașov și Prahova.
Mentionam ca la Pascani din cauza debransarilor colective unii locatarii sunt neultumiti de serviciile operatorului regional Apa Vital. Ei cer contracte sau conventii individuale si incetarea acestor masuri care ii afecteaza si pe cei care isi achita la timp facturile.
[embeddoc url=”http://www.rajac.ro/images/docs/facturare_individuala/anexa_a1_cerere_asociatii.doc” viewer=”google”]
Cerere de facturare individuală – Asociație de proprietari
[embeddoc url=”http://www.rajac.ro/images/docs/facturare_individuala/anexa_a1_cerere_condominii.doc” viewer=”google”]