Pascaniul mai are de aşteptat cel puţin încă o lună de zile până la încheierea contractului de concesiune şi modernizare a reţelelor de iluminat public. Primăria municipiului a făcut publice rezultatele licitaţiei şi faptul că ele au fost contestate.
Au fost depuse doua oferte de preţ. Cea mai mică a sociaţii URBIOLED SRL din Iaşi, de peste 17, 5 milioane de lei, fără TVA, a fost declarată câştigătoare.
SC ELECTROMAGNETICA S.A a depus o ofertă cu aproape 5 milioane de lei mai mare, motiv pentru care a fost respinsă. Rezultatul a fost contestat deoarecenu ar fi fost respectate o serie de proceduri, conform Caietului de sarcini.
Nu toata suma va fi pentru investitii, ci doar o parte iar ele vor fi facute din banii societatii care va incheia contractul, urmand ca municipalitatea sa inapoieze banii, in rate sub forma unei redevente lunare.
Mai exact modernizarea retelelor electrice va fi facuta pe 16 strazi din oras: Garii, Vatra Crinilor, Stadionului, Zimbrului, Dragos Voda, Ceferistilor, 1 Decembrie 1918, Republicii, Stefanc el Mare, Gradinitei, Modovei, Eugen Stamate, Mihail Kogalniceanu, Sportului si Abatorului. Aici vor fi montati peste 700 de stalpi si 2280 de lampi moderne. De asemenea vor fi facute lucrari de inlocuire si extindere a retelelor de iluminat stradal, mai ales in suburbiii unde vor fi amplasate 2644 lampi si peste 100 stalpi, sustin reprezentatii Primariei. Celelalte servicii care vor fi cuprinse in contract, mentenanta, si iluminatul festiv urmeaza sa fie achitate cu bani din bugetul local.
Municipalitatea va afla răspunsul la contestaţie în maxim 30 de zile. Dacă va fi respinsă, urmează încheierea contractului de execuţie şi realizarea investiţiilor de modernizarea a iluminatului stradal în maxim 8 luni de zile. Dacă contestaţia va fi acceptată atunci vor fi reluate procedurile de evaluare a celor două oferte, adică încă cel puţin o lună de zile de întârziere.
Interesant este ca societatea care a pierdut licitaţia este tocmai cea care a făcut caietul de sarcini.
Menţionăm că anul trecut în luna iunie legislativul local a aprobat documentaţia în vederea delegării serviciului prin concesiune, pe o durată de 5 ani de zile. Proiectul a fost susţinut doar de consilierii PSD, în timp ce opoziţia a votat împotrivă.
Contractul de concesiune va avea două componente, de investiţii şi de mentenanţa, iar intervenţiile vor fi gratuite în perioada de garanţie, 60 de luni. Lucrările de mentenanţa şi intervenţie vor fi asigurate pentru o perioadă de 5 ani de zile.
Opoziţia a criticat proiectul pe motiv că ar fi prea costisitor, cca 27,7 milioane de lei şi că municipalitatea nu ar avea bani să achite nota de plată. În urma licitaţiei, conform ofertei câştigătoare valoarea contractului este mai mică cu aproape 10 milioane de lei.