Principalul motiv invocat de UMB în contestația depusă împotriva atribuirii contractului pentru construirea autostrăzii Moțca – Tg Frumos vizează neconformitatea garanției de participare înaintate de câștigător – o asociere de firme conduse de Danlin XXL. UMB a pierdut „la mustață” și această licitație – la o diferență de doar 0,88 puncte. O situație similară este și pe tronsonul Joseni – Ditrău, parte din sectorul montan al A8, procedură pierdută de UMB la 0,87 puncte și în cazul căreia contestația UMB a fost admisă – între timp, litigiul a ajuns în instanță.
De asemenea, UMB acuză o punctare eronată (cu punctajul maxim) în cazul ofertei tehnice a câștigătorului în ceea ce privește proiectarea structurală – „ofertantul câștigător se află într-o eroare majoră” în ceea ce privește o categorie de lucrări. Suplimentar, Danlin XXL nu ar fi dovedit faptul că are capacitatea tehnică (și experiența) de a finaliza prioritar un segment de 5,5 km (legătura A8 – nodul turbion la sud de Pașcani) pentru care a fost acordat punctaj suplimentar – „ofertantul a reabilitat doar drumuri județene”.
- Licitația a fost câștigată de Danlin XXL la o diferență de doar 0,88 puncte – UMB a primit un punctaj mai mic la oferta financiară. Clasamentul licitației a fost Danlin XXL – 100 de puncte, UMB – 99,12 puncte, iar valoarea licitată de câștigător a fost de 4,7 miliarde de lei față cei peste 6 miliarde de lei estimați de autoritatea contractantă.
Condiții suplimentare pentru eventuala executare a garanției
Potrivit UMB, garanția nu ar respecta cerințele legale și tehnice impuse în licitație. Garanția este o sumă de bani (sau o poliță de asigurare) depusă de fiecare firmă care participă la o licitație, menită să asigure că oferta este serioasă și că, dacă firma câștigă, nu renunță la contract. Această garanție trebuie să poată fi încasată imediat („la prima cerere”) de autoritatea contractantă, fără alte condiții sau interpretări.
