Municipiul Paşcani este pe cale de a rata, şi de acesta dată, modernizarea transportului public local.
Noul operator de transport public local intenţionează să îşi înceapă activitatea cu 5 autobuze second-hand. Ele urmează să fie cumpărate pe parcursul a cinci ani de zile, în baza unui contract de leasing financiar de 800 000 lei inclus TVA. Achiziţia ar urma să fie aprobată de consilierii locali, în şedinţă programată pe 21 mai, de la ora 11.00.
În acest sens un proiect de hotărâre a fost pus, suplimentar, pe ordinea de zi.
Conform documentului, municipalitatea ar urma să achite 200 000 lei în acest an, câte 170 000 lei în anii 2021, 2022, 2023 şi 90 000 lei în 2024.
Pentru aceşti bani, autobuzele ar trebui să fie în stare de funcţionare, măcar pentru perioada derulării contractului, să aibă motoare cu normă de poluare cel puţin Euro3 şi să corespundă cerinţelor de transport urban de călători.
Întrebat de BIT TV, directorul CLP ECOSERV SRL, Leonard Ursu, a explicat că societatea nu îşi poate permite să achiziţioneze autobuze noi şi că cele care urmează să fie luate în leasing sunt bune.
Proiectul are şanse mari să nu fie aprobat. Consilierul PMP Sorin Olariu a precizat că nu va fi de acord cu achiziţionarea unor autobuze second hand. El a spus pentru BIT TV ca municipalitatea ar trebui să găsească o variantă rezonabilă pentru a cumpăra, în rate, autobuze noi şi moderne iar dacă nu poate, să scoată la licitaţie traseele pentru a fi preluate de un operator privat care să facă o astfel de investiţie.
Menţionăm că şi RAGCL Paşcani, unitate aflată în procedura de faliment dar care încă mai asigura funcţionarea serviciului de transport, are disponibile 3 autobuze, care nu sunt sub sechestru. Noul operator nu este interesat de achiziţionarea lor, pe motiv că nu ar fi conforme pentru transportul de călători. De asemenea viceprimarul municipiului Paşcani, Gabriela Nedelcu a spus pentru BIT TV ca municipalitatea intenţionează să acceseze surse de finanţare guvernamentale sau europene pentru a cumpăra autobuze electrice. Acum câţiva ani, o şansă asemănătoare a fost ratată din cauza lipsei Planului de Mobilitate Urbană. Studiul urmează să fie realizat din fonduri europene, proiectul fiind deja aprobat la finanţare.