„Mihaela Amariei, participantă la concursul organizat şi pe care l-a şi câştigat, s-a ocupat de organizarea acestuia în calitatea sa de secretar al CA“, se arată în raportul ministerului.
(P) Pe 23 august, Mike Godoroja & Blue Spirits canta la Hamak
În 2013, Spitalul CF din Paşcani a funcţionat la limita legii. Aşa indică un raport al Ministerului de Transporturi (MT) care a verificat în aprilie 2014 activitatea desfăşurată în unitatea medicală anul trecut, odată cu ocuparea funcţiei de manager de către jurista Mihaela Amariei.
Corpul de control al MT a efectuat la cererea actualului manager interimar dr. Abdalla Bashir o serie de cercetări din care rezultă că unele activităţi întreprinse de conducerea de anul trecut a unităţii au fost ilegale. Concret, concluziile MT arată că Mihaela Amariei a obţinut postul de conducere fără să depună la dosarul de concurs documente care să ateste pregătirea sa în managementul sanitar şi că în perioada în care a condus spitalul acesta a înregistrat datorii în valoare de 2 miliarde de lei vechi. Mai mult, în acelaşi document este precizat că directorul medical al spitalului, dr. Constantin Melinte, a încheiat un contract de prestări servicii medicale cu cabinetul soţiei sale, Lidia Melinte.
Jurista Mihaela Amariei a fost numită pe 16 ianuarie 2013 managerul Spitalului CF din Paşcani prin ordin de ministru. Consilierul juridic, fost secretar al Consiliului de Administraţie (CA) al spitalului şi participant la concursul pentru ocuparea funcţiei de conducere, s-a ocupat personal de organizarea acestuia. În urma probelor din decembrie 2012, Mihaela Amariei a obţinut nota 8.23, în timp ce contracandidatul său, ec. Costică Scarlat, s-a aflat pe poziţia a două, fiind notat cu 8.06. Odată cu instalarea juristei în funcţia de manager, atmosfera din spital s-a înrăutăţit.
„Conform legii, organizarea concursului trebuia anunţată la avizierul spitalului. Afară era iarnă şi ne-am trezit toţi cu acest manager pe cap. Vă spun că a doua zi ne smulgeam toţi salariaţii părul din cap pentru că noi ştiam deja cât de slabă este ca juristă. În publicaţia în care s-a anunţat concursul era anunţată o zi, 13.12.2012, iar acesta s-a ţinut la o altă dată, pe 12.12.2012. În plus, desfăşurarea lui a fost anunţată la o adresă, la cea a spitalului, ori el s-a ţinut la o altă adresă, la Spitalul CF din Iaşi“, a declarat Doina Cucoş, liderul de sindicat din cadrul unităţii păşcănene.
După organizarea concursului, procesul verbal de numire al noului manager a fost semnat la Bucureşti, şi nu la Paşcani, aşa cum era normal. Din acest motiv, viceprimarul oraşului, Vasile Axinte, membru la vremea respectivă în CA al spitalului, şi-a dat demisia şi a refuzat să mai participe la şedinţele CA. „Nu am participat la organizarea concursului, dar am motivat retragerea mea pentru că nu am primit acel proces-verbal, să-l văd şi eu. Însă reprezentanţilor MT din Bucureşti le era greu să se deplaseze la Paşcani şi ne-au invitat pe noi acolo, lucru pe care l-am refuzat şi m-am retras. După concurs, atmosfera la spital era destul de încinsă, însă nu vreau să intru în amănunte“, a explicat Vasile Axinte, viceprimarul Paşcaniului.
Liderul de sindicat susţine că a observat o serie de neclarităţi în organizarea concursului şi a sesizat la vremea respectivă atât MT, cât şi Agenţia Naţională de Integritate (ANI), însă dacă cea de-a doua autoritate i-a răspuns că va cerceta situaţia reclamată, conducerea MT a fost de părere că concursul s-a desfăşurat conform legii. „Mie şi colegei de la organismul profesional nu ne-a plăcut ce am văzut în organizarea concursului, în sensul că se ascundeau documente, ba chiar am văzut că procesele verbale sunt făcute dinainte, totul cu destinaţie. Am semnal la acea vreme ANI şi MT. De la ANI ni s-a transmis că se vor efectua cercetări, iar de la MT, patronul şi ordonatorul nostru de credite, ni s-a răspuns oficial că acest concurs a fost organizat în regulă. Eu am atras atenţia că ceva nu este în regulă, dar credeţi-mă că de diplomă neconformă, că a ieşit ca şi falsă, nu am ştiut“, a mai spus Doina Cucoş.
Acum însă, după ce managerul interimar a solicitat evaluarea activităţii din mandatul antecedent, conducerea MT ia o poziţie vehementă şi semnalează toate neregulile înregistrate în organizarea concursului în urma căruia Mihaela Amariei a ajuns managerul spitalului. „Organizarea şi desfăşurarea concursului din perioada 06.12.2012 – 13.12.2012 pentru ocuparea funcţiei de manager s-a realizat cu următoarele deficienţe. Nerespectarea în cazul doamnei Amariei Mihaela a prevederilor art. 11 alin 1, pct. g din Ordinul MTI nr. 735/2010 şi anume «candidatul trebuie să depună la dosar şi copii ale documentelor de studii şi alte acte care atestă efectuarea unor specializări, competenţe în domeniul managementului sanitar». Nerespectarea condiţiei din anunţul de concurs confrom căruia desfăşurarea acestuia are loc la sediul instituţiei. Interviul de selecţie a avut loc în data de 12.12.2012 şi nu în data de 13.12.2012 aşa cum era prevăzut în anunţul de concurs. Doamna consilier juridic Amariei Mihaela, participantă la concursul organizat şi pe care l-a şi câştigat, s-a ocupat de organizarea acestuia în calitatea sa de secretar al CA“, se arată în raportul MT.