Reprezentanții Primăriei Pașcani susțin ca suma de 9432 lei/luna, indemnizația din contractul de mandat pentru noul manager al societății CLP Ecoserv SRL Pascani este in suma bruta, nu neta. La stabilirea ei s-a avut in vedere veniturile unui director executiv din Primărie, conform coeficienților de salarizare stabiliți prin HCL nr. 9 /2020.
Menționăm in ca in draftul de contract anexa la proiectul de hotărâre pentru demiterea conducerii de la CLP Ecoserv SRL, inițiat de primarul Marius Pintilie ,nu se mentioneaza dacă indemnizația lunară de 9432 lei este in suma bruta sau neta iar in contractul de mandat al actualului manager este trecută suma neta, conform precizărilor lui Leonard Ursu.
Stirea initiala:
Noul director al societății CLP Ecoserv SRL Pașcani ar urma sa câștige un salariu mai mare decât cel al actualului manager si al celor 4 membri din Consiliul de Administratie, la un loc. Informația apare chiar in draft-ul contractului de mandat anexat la proiectul de hotărâre propus de primarul Marius Pintilie, de schimbare din funcție a actualei conduceri.
In document se arata ca noul director, care va fi numit de Consiliul Local, ca interimar pentru 90 de zile, perioada in care ar urma sa fie organizat un concurs, va avea un salariu de 9432 lei/luna. Actualul manager câștigă un salariu de 6000 lei/luna iar membrii Consiliului de Administratie, câte 421 lei/luna.
Menționăm ca primarul municipiului Pașcani vrea sa demită actuala conducere de la CLP Ecoserv SRL Pascani, pentru a face loc clientelei politice. In acest sens, Marius Pintilie a inițiat un proiect de hotărâre – vezi aici , propus spre aprobare Consiliului Local in ședința programată pe 31 mai începând cu ora 10.00.
Ediul a solicitat votul legislativului local pentru demiterea membrilor Consiliului de Administratie dar si a managerului, Leonard Ursu, după ce societatea a fost transformată, anul trecut, din SA in SRL. Conform proiectului de hotărâre, conducerea ar urma sa fie preluată de un singur administrator asociat. In primele trei luni de zile va fi un director interimar, desemnat de Consiliul Local, perioada in care ar urma sa fie organizat un concurs.
Actuala conducere ar urma sa fie demisa de luna viitoare, după intrarea in vigoare a hotărârii, dacă proiectul va fi votat de consilieri. Pe lista neagră se afla toți membrii Consiliului de adminsitratie: Mihai Buhaiescu, Andrei Simion, Bogdan Ciopraga si Ionuț Popi si Leonard Ursu. In aceeași ședința ar urma sa fie prezentat si raportul de activitate al administratorilor – vezi aici.
Managerul societății , Leonard Ursu susține ca legislativul local nu are motive sa îl demită si ca demersul primarului are caracter politic. Leodard Ursu a arătat in cadrul emisiunii “Pulsul Zilei” ca societatea CLP Ecoserv a încheiat anul trecut cu profit, cca 300 000 lei, cea mai buna situație financiară de pana acum, iar datoriile istorice au fost achitate aproape integral.
Proiectul pentru demiterea conducerii de la salubritate vine la scurt timp după ce societatea a dat in judecata Primăria Pașcani pentru neachitarea unor facturi, de aproape 90 000 lei.
Noua conducerea a Primăriei a încercat sa blocheze activitatea societății CLP Ecoserv pentru a demonstra ca managerul este incompetent si ca trebuie schimbat.
Administratia locală a refuzat la plata o parte din facturile pentru transportul elevilor si au fost contestate situațiile de lucrări, mai ales cele pentru maturatul stradal. Tot din cauza Primăriei, CLP Ecoserv nu a reușit sa obțină licența pentru serviciile de deszăpezire si nu au început lucrările de dezinsecție.
Leonard Ursu este membru PSD si a fost consilier local din partea aceleiași formațiuni politice. A fost numit la conducerea societății de salubritate, in octombrie 2017, iar in aprilie 2018 a preluat funcția de manager in urma susținerii unui concurs.
Contractul a fost încheiat pentru o perioada de patru ani de zile si mai este valabil încă un an de zile. Din acest motiv inițiativa primarului, dacă va fi votată, ar putea avea ca efect, prejudicii materiale/daune interese decontate de la bugetul local.
PS: In urma apariției articolului, administratorul public Claudiu Bodasca a precizat ca suma menționată in contractul/anexa la proiectul propus de primar, indemnizația lunară de 9432 lei/luna, ar fi bruta, nu neta, desi aceasta informație nu apare menționată in document. De cealaltă parte, actualul manager, Leonard Ursu susține ca in ctr sau si actul adițional este trecută suma neta, 6000 lei. Situația urmează sa fie clarificată in cursul zilei de mâine.